31 MAI 2016 , O ALTFEL DE CAMPANIE ANTITUTUN!

Scopul campaniei antitutun din 2016 este informarea decidenților, a societății civile și a publicului în privința ambalării neutre – pas major către reducerea atractivității produselor de tutun.
Ambalarea neutră elimină publicitatea/promovarea tutunului pe pachete astfel: pachet de formă, mărime şi material standardizate, în alb - negru sau alte două culori contrastante (stabilite de legiuitorul naţional), cu aplicarea timbrului de accizare şi eventual a unor marcaje legale; nu sunt permise inscripţii privind conţinutul pachetului, exceptând: numele de brand (marca), versiunea, cantitatea – toate acestea folosind culori, caractere şi dimensiuni maximale reglementate; se specifică obligatoriu numele fabricantului precum şi datele sale de contact - de obicei într-un cod de bare; suprafeţele frontală şi posterioară ale pachetului sunt alocate exclusiv pictogramelor /avertismentelor de sănătate; nu sunt permise logo-uri sau alte imagini legate de tutun; nu sunt permise reclame pro-tabac ataşate de pachet, în interiorul său, pe folia transparentă sau pe produsele conţinute în pachet.
Toate acestea pot creşte vizibilitatea şi eficienţa avertismentelor de sănătate, împiedicând efortul fabricanţilor de a distrage atenţia de la avertismente sau de a sugera că anumite produse sunt mai puţin dăunătoare decât altele.
Sloganul campaniei spune totul! “Un singur mesaj pe pachetul standard de tutun: avertismentul de sanatate!” Odată cu generalizarea interzicerii publicităţii pro-tabac în UE, ambalajele produselor din tutun au rămas singurul instrument de promovare şi marketing la îndemâna industriei tutunului.
Conform studiilor, eliminarea culorii, a imaginii mărcii şi a logo-urilor de pe pachete, afectează înseși componentele acestui instrument, oferind spaţiu maximal pentru expunerea avertismentelor de sănătate.
Pachetele standardizate se bucură de sprijinul majorităţii publicului european iar ambalarea neutră a tutunului este o măsură cost-eficiență pentru contribuabilii UE, costurile urmând să fie suportate de industria tutunului.
Potrivit industriei tutunului, ambalarea neutră: ar duce la creşterea comerțului ilicit: studiile au arătat că decizia de a cumpăra un produs ilicit este dictată de disponibilitate şi de preţ şi nu de designul pachetului; ar provoca pierderi în sectorul vânzării cu amănuntul: comercianţii cu amănuntul nu se bazează exclusiv pe tutun în condiţiile în care numărul fumătorilor din UE a scăzut; banii economisiţi de pe urma fumatului sunt redirecţionaţi către alt gen de produse; ar contraveni dreptului internaţional în materie de proprietate intelectuală: ambalarea neutră nu afectează protecţia mărcilor comerciale ale industriei ci elimină utilizarea pe pachete a logo-urilor şi a culorilor din motive de sănătatea publică, acceptate de dreptul internaţional şi de legislaţia UE; ar încălca acordurile comerciale internaţionale: în realitate ambalarea neutră face parte dintre excepţiile privind sănătatea publică prevăzute de Acordul General pentru Tarife şi Comerţ (GATT) al Organizaţiei Mondiale a Comerţului.
Odată cu generalizarea interzicerii publicităţii pro-tabac în UE, ambalajele produselor din tutun au rămas singurul instrument de promovare şi marketing la îndemâna industriei tutunului.
Conform studiilor, eliminarea * culorii, * a imaginii mărcii şi * a logo-urilor de pe pachete, afectează înseși componentele acestui instrument, oferind spaţiu maximal pentru expunerea avertismentelor de sănătate.

Compartiment Promovarea Sanatatii si Educatie pentru Sanatate

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5