Ambasadorul Marii Britanii în România, prima reacție în cazul filmului Sky News de la Jeica

sursa news.ro

Ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, Paul Brummell, le-a răspuns internauţilor români, care i-au cerut să prezinte o reacţie oficială a diplomaţiei britanice faţă de scandalul generat de reportajul trucat al jurnalistului Staurt Ramsay despre traficul de arme din România. Brummell a susţinut, într-un mesaj postat pe Twitter, că Sky News este o televiziune privată, iar executivul britanic nu poate să-şi prezinte opinia cu privire la reportajul lui Stuart Ramsay sau activităţile jurnaliştilor postului.
Jurnalistul Emanuel Roşu l-a întrebat pe ambasadorul britanic, printr-un mesaj postat pe reţeaua de socializare, de ce nu a făcut Ambasada Marii Britanii de la Bucureşti niciun comentariu în legătură cu scandalul provocat de reportajul trucat al televiziunii Sky News.
Diplomatul britanic a prezentat un răspuns în trei părţi, precizând că este conştient de plângerile depuse de cetăţenii români la OFCOM, autoritatea britanică de reglementare din domeniul comunicaţiilor, în ceea ce priveşte reportajul trucat al jurnalistului Stuart Ramsay despre traficul ilegal de arme din România.
Însă, Paul Brummell a amintit că postul de televiziune Sky News este deţinut de o entitate privată, iar prin urmare reprezentanţii guvernului britanic nu pot comenta activitatea jurnaliştilor acestei televiziuni.
De asemenea, ambasadorul a precizat că ”Marea Britanie apreciază cooperarea cu autoritrăţile din România în ceea ce priveşte combaterea ameninţării traficului ilegal de arme, carne vie şi droguri”.
Reacţia diplomatului britanic vine la aproape o săptămână de la difuzarea controversatului reportaj despre traficul ilegal de arme din România, care a dus la declanşarea unei anchete DIICOT.
Vineri seară, un judecător de la Curtea de Apel Bucureşti a decis arestarea preventivă a fraţilor Atilla Csaba Pantics şi Levente Pantics, precum şi a intermediarului, Mihai Aurelian Szanto, pentru infracţiunile de constituire a unui grup infracţional organizat, nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor şi comunicarea de informaţii false.

Cei trei cetăţeni români au apărut în reportajul trucat al jurnaliştilor Sky News despre traficul ilegal de arme, în care au citit scenariul prezentat de echipa de producţie a lui Stuart Ramsay. Pentru realizarea ”investigaţiei jurnalistice”, Szanto a primit de la jurnaliştii britanici 2.000 de euro, din această sumă păstrând 1.000 de euro.
Mai mult aici http://www.news.ro/externe/ambasadorul-marii-britanii-in-romania-le-a-ra...

si aici

http://www.rasunetul.ro/cei-trei-asa-zisi-traficanti-de-arme-au-fost-ret...

Comentarii

19/08/16 09:59
Cititor

Pai, are dreptate domnia sa... Ce poate face in raport cu anumite entitati particulare, care n-au nici o legatura cu statul in care "activeaza" ori in care-si au sediul social ? Raspunderea ( penala ... ) este tot... "particulara " .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]