Aproape 25 milioane euro, de la UE, turnaţi pe DJ 151

*peste 95% din lucrări au fost finalizate

Lucrările de reabilitare a celui mai lung drum judeţean din Bistriţa-Năsăud se apropie de final. La ora actuală, a fost realizată aproximativ 95% din execuţie, susţin autorităţile judeţene. Montarea parapetelor, semnalizarea pe orizontală şi verticală, dar şi alte lucrări auxiliare vor fi definitivate în perioada imediat următoare. Drumul este deja practicabil, dar trebuie condus…preventiv, în lipsa semnalizării cu indicatoare.

Investiţia pe DJ 151, care face legătura între Bistriţa şi limită judeţ Mureş, a fost posibilă prin finanţarea europeană, pentru că doar din bugetul Consiliului Judeţean nu s-ar fi putut susţine exclusiv un astfel de proiect.

„Acest drum este încadrat în Programul Operaţional Regional 2007-2013. Acest drum nu este de pe vremea nu ştiu cui, nu este de pe vremea lui Gheorghiu Dej sau Ana Pauker, sau al lui Stalin. Proiectul a fost scos de pe listă în 2008, şansa noastră, a judeţului a fost că am preluat preşedinţia Consiliului Regional al Regiunii de Dezvoltare Nord-Vest, şi l-am reintrodus, l-am revizuit, şi apoi aprobat spre finanţare.

Multe proiecte, după ce trec de această etapă, după ce sunt acceptate de Consiliul Regional, pot să stea în aşteptare dacă nu au finanţare, sunt eşalonate pe o perioadă de cinci ani. Drumul acesta a avut şansa, după ce a fost declarat eligibil, să-l introducem pe lista celor finanţate, în 2009, şi să semneze contractul de finanţare cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului în 2010”, a punctat preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud.

Liviu Rusu a menţionat, totuşi, că autorităţile nu vor să-şi aroge toate meritele în implementarea acestui proiect de infrastructură, pentru că, finalmente, marele beneficiar este judeţul Bistriţa-Năsăud şi locuitorii lui. Decongestionarea traficului de pe drumurile naţionale, conectarea la centre urbane din centrul şi nord-vestul ţării sunt alte rezultate ale acestui proiect cu finanţare europeană.

„Drumurile fac parte din sisteme rutiere care nu se încheie niciodată. Practic, nu poţi să spui, am terminat un drum, este perfect, nu mai sunt probleme. Şi pe DJ 151, sunt lucrări realizate la modul exemplar, sunt şi deficienţe pe care noi va trebui, în această perioadă de exploatare să le remediem. Oricum, acest drum are o scrisoare de garanţie de bună execuţie de peste 8 milioane lei, iar această sumă nu va fi restituită până acum drumul şi platforma drumului nu va arăta aşa cum spun normele tehnice”, a menţionat preşedintele Liviu Rusu. De altfel, lucrările de reabilitare de pe acest drum au o garanţie de …12 ani, probabil un nivel maxim pentru astfel de investiţii din Bistriţa-Năsăud.

**************

Proiectul de reabilitare a DJ 151, km 45+810-126+712, limită judeţ Mureş-Bistriţa, a fost cofinanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa Prioritară 2 - Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale. Valoarea acestui proiect implementat de Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud este de 29.790.600 euro, cu o valoare totală eligibilă de 24.621.520,00 euro.

Tronsonul care măsoară 77 kilometri străbate 16 localităţi, componente a conci comune şi a municipiului Bistriţa, pe itinerariul Sigmir, Blăjenii de Sus, Blăjenii de Jos, Şintereag, Şieu Odorhei, Coasta, Şirioara, Chiraleş, Lechinţa, Vermeş, Sângeorzu Nou, Sânmihaiu de Câmpie, Zoreni, Budeşti, Budeşti-Fânaţe şi Ţagu.

Pe lângă lucrările la carosabil, care înseamnă mai bine de 500.000 metri pătraţi modernizaţi, firma Romstrade a avut de executat şi consolidări de terasamente, 32 de podeţe noi , un viaduct la Blăjenii de Jos, rigole, şanţuri pereate, şanţuri neprotejate şi aproape 10 kilometri de parapete.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5