Asiguraţii CNAS pot vedea serviciile medicale de care au beneficiat

Persoanele asigurate pot afla care sunt serviciile medicale de care au beneficiat într-o anumită perioadă de timp şi dacă sunt conforme cu realitatea, acest sistem fiind funcţional de câteva zile la Casa de Asigurări de Sănătate.

Orice asigurat poate să meargă la ghişeul Casei de Sănătate, cu actul de identitate, iar instituţia trebuie să pună la dispoziţie, pentru intervalul solicitat, cu ce anume este înregistrat în baza de date a asigurărilor sociale de sănătate. Acest drept al asiguraţilor a fost consfinţit printr-un ordin al CNAS.

Ordinul vine după ce în ţară au fost descoperite cazuri în care serviciile medicale raportate spre decontare de furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate nu corespundeau cu realitatea.

Asiguraţii se trezeau astfel că au beneficiat de consultaţii, de trimiteri sau de reţete fără să fi trecut pe la medic, iar dacă aceste situaţii nu ajungeau şi la cunoştinţa CAS, medicii în cauză nu puteau fi traşi la răspundere.

Din acest motiv, s-a dat ordin caselor judeţene să verifice lunar, prin sondaj, realitatea serviciilor medicale raportate spre decontare de către furnizori, un rol important în acest context avându-l şi asiguratul.

Informaţiile vor fi puse la dispoziţia celor interesaţi doar în baza unei cereri scrise şi semnată personal de solicitant, care va fi depusă la sediul instituţiei, iar în termen de 15 zile de la data depunerii cererii, asiguratul va primi datele solicitate în baza actului de identitate.

Datele sunt confidenţiale, ele nu vor fi furnizate decât titularului, care devine răspunzător de modul lor de utilizare. În situaţia în care asiguraţii constată că nu au beneficiat în parte sau în totalitate de serviciile medicale, medicamentele sau dispozitivele medicale raportate, vor sesiza în scris această situaţie CAS.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5