Cum se derulează programul de reabilitare termică a locuinţelor

Asociaţiile de proprietari convocate la Primăria Bistriţa

- Dialog cu viceprimarul George Avram -

* În intervalul 19-22 octombrie, executivul Primăriei municipiului a avut întâlniri cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari. Pe parcursul celor 4 zile au fost abordate subiecte specifice asociaţiilor din cartierele de locuinţe, cu deosebire derularea programului de reabilitare termică.

- Ce concluzii s-au desprins, care sunt priorităţile în sfera aceasta de preocupări, de activităţi, ce o reprezintă administrarea asociaţiilor de proprietari din municipiu? Vă întreb, după această „rundă” de discuţii şi analize, de informare pe care Primăria a iniţiat-o cu puţin timp în urmă.

Viceprimar George Avram: - E bine spus „sferă de activităţi” pentru că administrarea acestor „asociaţii de proprietari” înseamnă condiţiile de viaţă, de locuit pentru zeci de oameni. Şi între acestea, ca să răspund întrebării, pe prim plan se află asigurarea încălzirii, confortul termic. Iar costurile, reducerea lor, fac obiectul unui program şi la nivelul oraşului nostru.

- Cine cu cine s-a întâlnit… vreau să întreb care sunt factorii angrenaţi în lucrarea de „anvelopare” a blocurilor?, lucrare care este demarată… este în curs. Cetăţenii în drept beneficiind, se ştie aceasta, de facilităţi suportate de la bugetul de stat şi de la bugetul local.

G.A.: - Întâlnirile cu asociaţiile de proprietari, respectiv administratorii acestora, au avut loc în intervalul 19-22 octombrie, participând dl. primar Ovidiu Crţeu, subsemnatul, în calitate de coordonator al activităţilor în acest domeniu şi responsabilii serviciilor Primăriei care au atribuţii în privinţa asociaţiilor de proprietari, în derularea programului… Respectiv, Poliţia comunitară – Frandeş Florin, Biroul comercial – Adrian Turcu, Auditul Primăriei – Urs Floarea, Direcţia tehnică – Biroul reabilitare termică, firma prestatoare de servicii de salubritate publică „Urbana” – Nicolae Vădan, Direcţia de Servicii Publice – Ioan Creţiu.

- Ce spun proprietarii de apartamente din blocurile din Bistriţa. Care este interesul acestora, cu ce interes privesc această lucrare?

G.A.: - A rezultat interesul crescând în rândul acestora… Cei din blocurile care n-au fost cuprinse în programul de anvelopare pe 2009.

- Ce s-a făcut, ce se face pentru a da posibilitatea şi acestora să acceadă la reabilitarea termică?

G.A.: - Pentru a uşura paşii celor interesaţi, administratorii de asociaţii au fost puşi în legătură directă cu specialiştii din cadrul Serviciului energetic al Primăriei. Concret, li s-au adus la cunoştinţă procedurile ce trebuie îndeplinite…

- Şi mai „concret”, care sunt acestea?

G.A.: - Chiar aşa: 1. obţinerea acordului proprietarilor; 2. înregistrarea solicitării la Primărie; 3. Auditul termic al blocului (constatare a materialelor şi dimensiunilor necesare reabilitării termice); 4. Proiectul tehnic. Solicitările, pe asociaţii şi blocurile de locuinţe urmând a fi aprobate de Consiliul Local cu prioritate, în primul trimestru al anului 2010.

- Unde ne aflăm cu acţiunea de reabilitare termică în municipiul nostru?

G.A.: - Sunt începute lucrările de reabilitare termică pentru un număr de 24 de blocuri, în cartierele de locuinţe din oraş. E o dispunere, aş spune, aleatorie, deocamdată… Spun asta, pentru că toate aceste blocuri vor beneficia de reabilitarea termică şi asta, firesc, va impulsiona lucrurile în direcţia care interesează şi vor fi tot mai mulţi cei care vor dori anveloparea.

- Pe ce vă bazaţi în afară de dorinţa, firească de altfel, a fiecăruia să cheltuie mai puţin la capitolul încălzire?

G.A.: - Ne bazăm pe acest program care este foarte avantajos, având în vedere contribuţia Guvernului – 50%, a Consiliului Local – 35%, urmând ca 15% să fie suportat de proprietarul beneficiar. O facilitate în plus pentru cei cu posibilităţi mai slabe.: eşalonarea contribuţiei proprii pe 10 luni (în rate lunare), de la data semnării recepţiei lucrării.

- Care este perspectiva în anul următor 2010, ceea ce consemnăm fiind aferent anului pe care îl încheiem?

G.A.: - Să fiu cât mai explicit. Tocmai de aceea am procedat la acest dialog cu administratorii asociaţiilor de proprietari, pentru a avea timpul necesar să-şi facă evaluările care se impun, până la începutul anului viitor. Încât să ne putem mişca repede şi să nu adunăm lucrurile pe sfârşit de an… Banii veniţi pe linie guvernamentală dacă nu sunt cheltuiţi se întorc la finanţator, adică la Guvern, la fel şi cei din partea Consiliului Local.

- Ce alte chestiuni au fost abordate în aceste întâlniri?

G.A.: - Aspecte privind salubritatea, deficienţe în alimentarea cu apă şi canalizare, extinderea şi îmbunătăţirea iluminatului public stradal, în spaţii de parcare, zone nou construite. Au venit şi sugestii pentru redeschiderea centrului de încasări la gaz, care a fost desfiinţat şi chiar deschiderea de noi astfel de centre, cum ar fi în zona Subcetate…

S-a clarificat problema costului gunoiului menajer/locuitor, în municipiu, în sensul că operatorul de salubrizare nu a majorat tarifele, o diferenţă de preţ rezultând din creşterea normei de reziduuri pe locuitor.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5