Atenție! Solicitați înscrierea în actul de identitate a adresei de reședință pentru a putea vota!

Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al Județului Bistrița-Năsăud informează cetățenii județului că în conformitate cu O.U.G. nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cetățenii români au dreptul să își stabilească sau să își schimbe, în mod liber, domiciliul ori reședința, cu excepția cazurilor expres prevăzute de lege.

Cetățenii români nu pot avea în același timp decât un singur domiciliu și/sau o singură reședință. În cazul în care aceștia dețin mai multe locuințe, își pot stabili domiciliul sau reședința în oricare dintre ele.

"Persoana fizică care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară este obligată să solicite înscrierea în actul de identitate a adresei de reședință. Reședința se acordă pentru perioada solicitată, care nu poate fi mai mare de un an, și are valabilitate pe timpul cât persoana locuiește în mod efectiv la adresa declarată ca reședință. La expirarea acestui termen, persoana poate solicita înscrierea unei noi mențiuni privind stabilirea reședinței.

Solicitarea înscrierii în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței se face la Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor pe raza căruia se stabilește reședința.

În scopul asigurării cadrului necesar desfășurării în condiții optime a procesului electoral din luna iunie 2024, recomandăm cetățenilor, să se prezinte la sediul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, pentru punerea în legalitate cu un act de identitate valabil, în conformitate cu prevederile legale în vigoare", explică directorul executiv Lucian Borgovan. 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5