Bază de date online şi interconectată cu actele apostilate de Prefecturile din toate judeţele ţării

Ministerul Afacerilor Interne va dezvolta un serviciu administrativ informatic pentru
cetăţeni si mediul de afaceri necesar vizualizării online a datelor referitoare la
apostilele eliberate de instituţiile prefectului din România, printr-un proiect cu
finanţare europeană


Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală pentru Îndrumarea şi Controlul Instituţiei
Prefectului, derulează începând cu data de 5 iulie 2013 proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru
evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative”
cod SMIS
31493, cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu
Ministerul Societăţii Informaţionale.


Proiectul are o valoare totală de 2.039.818,61 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de
1.645.015,01 lei. Proiectul se implementează în municipiul Bucureşti şi în toate municipiile reşedinţă de judeţ,
la sediul M.A.I. şi la sediile instituţiilor prefectului, pe o durată de 16 luni.


Prin implementarea proiectului, Ministerul Afacerilor Interne îşi propune dezvoltarea unui serviciu
administrativ informatic pentru cetăţeni si mediul de afaceri necesar vizualizării online a datelor referitoare
la apostilele eliberate de instituţiile
prefectului din România. Aceasta se va realiza prin asigurarea
interoperabilităţii sistemelor informatice folosite de către instituţiile prefectului pentru eliberarea apostilei,
prin crearea unei baze de date centralizate a M.A.I., actualizată în timp real de către instituţiile prefectului,
care să furnizeze online informaţii privind actele oficiale administrative pentru care s-a eliberat apostila, prin
operaţionalizarea unui sistem TIC eficace şi securizat de verificare a apostilelor eliberate precum şi prin
dezvoltarea competenţelor profesionale ale persoanelor responsabile cu gestionarea bazei de date şi cu
operarea înregistrărilor.


Noul serviciu va oferi posibilitatea consultării în timp real prin mijloace electronice a bazei de date
centralizate şi verificării autenticităţii actelor oficiale administrative pentru care cele 42 instituţii ale
prefectului eliberează apostila în conformitate cu obligaţiile internaţionale asumate de România.

De rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea
unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorităţi şi instituţii publice, instituţii de
învăţământ etc din statele semnatare ale Convenţiei de la Haga), în contextul globalizării pieţei forţei de
muncă şi a liberei circulaţii a persoanelor şi serviciilor. Totodată, beneficiari ai implementării proiectului vor fi
şi cele 42 de instituţii ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor
dori să obţină informaţii despre alte apostile eliberate în România, prin 88 de angajaţi ai acestora şi ai M.A.I.
care vor fi instruiţi pentru a opera sistemul.


Pentru detalii suplimentare legate de acest proiect, persoanele de contact sunt:
Constantin MIHART – Coordonator proiect
Director General, Direcţia Generală pentru Îndrumarea
şi Controlul Instituţiei Prefectului
Ministerul Afacerilor Interne
Telefon 021/316.36.76
e-mail: [email protected]


Tudor CHIRIŢĂ – Asistent proiect
Manager public, Direcţia Generală pentru
Îndrumarea şi Controlul Instituţiei Prefectului
Ministerul Afacerilor Interne
Telefon 021/316.07.21
e-mail: [email protected]

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5