Bistrița-Năsăud, promovat la Berlin și Londra ! Judeţul a cunoscut o dezvoltare importantă din punct de vedere turistic. Vezi cine spune asta

Operatorii din turism din zona Colibița – Tihuța și întreprinzătorii care intenționează să dezvolte afaceri în sfera serviciilor de cazare, masă sau agrement pentru cei care tranzitează sau vizitează județul Bistrița-Năsăud au avut ocazia să primească informații concrete în privința legislației existente în domeniul turismului și să afle care sunt pașii necesari obținerii certificatului de clasificare turistică, la întâlnirea organizată sâmbătă, 9 ianuarie, de Asociația de promovare a turismului ”Turist în Bistrița-Năsăud”, la restaurantul Alpin din comuna Prundu Bârgăului.
Invitatul special al asociației, doamna Roxana Niculescu, consilier în cadrul Autorității Naționale pentru Turism (ANT), Reprezentanța Teritorială de Promovare Turistică Brașov (căruia îi este arondat și județul nostru), a explicat concret care sunt etapele ce trebuie parcurse pentru clasificarea structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și alimentație publică, a prezentat condițiile obligatorii ce trebuie îndeplinite de operatorii din domeniu în funcție de stelele sau margaretele pe care vor să le obțină pentru unitățile lor de cazare și condițiile specifice menite să facă diferența între jucătorii de pe această piață. (informații pot fi obținute de pe site-ul www.turism.gov.ro)
”În ultimul timp, judeţul Bistriţa-Năsăud a cunoscut o dezvoltare importantă din punct de vedere turistic şi e important să știi că nu poţi utiliza nici pe frontispiciu, nici pe site-ul propriu, nicăieri mai precis, denumiri precum pensiune sau vilă, dacă nu eşti clasificat ca atare. Procedura de clasificare e gratuită şi e simplă. Criteriile de clasificare minime în majoritatea cazurilor sunt îndeplinite în structurile pe care ei le au în proprietate, dar probabil că nu au avut cunoştinţă de ele. Cred că Bistriţa-Năsăud poate fi o zonă nu numai de tranzit, între Bucovina şi Transilvania de Sud care sunt frecventate în mod regulat de către turişti. Aici sunt foarte multe atracţii care pot fi promovate şi se poate prelungi şederea turiştilor. Deşi a crescut numărul vizitatorilor, şederea a fost tot de scurtă durată, iar din acest motiv promovarea obiectivelor turistice din judeţ este foarte importantă. Aveți Asociația de promovare a turismului Turist în Bistrița-Năsăud care e activă și e păcat să nu profitați de asta” - a punctat doamna Roxana Niculescu.
Totodată, participanții la întâlnire au aflat cum pot să ofere servicii de cazare în propriile gospodării, fără a se constitui ca persoane juridice dar fiind în deplină legalitate, ce condiții trebuie să îndeplinească pentru a oferi turiștilor mâncare făcută cu materie primă produsă în fermele de familie.
Un punct important al discuțiilor purtate în cadrul întâlnirii a fost cel referitor la importanța creării unor produse turistice comune ale operatorilor dintr-o zonă și oportunitatea asocierii lor pentru a-și susține interesele în raport cu autoritățile publice.
Asociația de promovare a turismului ”Turist în Bistrița-Năsăud” și-a arătat disponibilitatea de a susține demersurile operatorilor din domeniul turismului pentru crearea unor pachete turistice atractive și să îi spijine în promovarea corectă, coerentă și unitară a serviciilor pe care le oferă turiștilor, în vederea creșterii vizibilității și atractivității județului Bistrița-Năsăud din punct de vedere turistic.
Din postura de inițiatoare a unor de proiecte cu impact major asupra definirii județului nostru ca unul cu potential turistic serios (Festivalul Usturoiului în Ținutul Contelui Dracula, Crăciun în Bistrița-Năsăud, Produs în Bistrița-Năsăud, Vorbește de BiNe, Diaspora poartă ie), Asociația de promovare a turismului ”Turist în Bistrița-Năsăud” va continua derularea activităților menite să pună în valoare resursele naturale, culturale, istorice, gastronomice, etnografice etc. ale acestor locuri.
În acest an, asociația își propune participarea la cele mai importante două târguri internaționale de turism, de la Berlin și Londra, pentru promovarea județului Bistrița-Năsăud și atragerea turiștilor externi în Ținutul Contelui Dracula, la Colibița sau pentru a descoperi fabuloasa Țară a Năsăudului și misterele Ținutului haiducilor.
Președinte, Manager de proiecte,
Claudia Andron Felicia Szucs

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5