COMENIUS-MOBILITATI INDIVIDUALE- prin acţiunea de învãţare pe tot parcursul vieţii

Acţiunea se adreseazã cadrelor didactice din învãţãmântul preuniversitar şi are ca scop îmbunatãţirea calitãţii educaţiei şcolare prin participarea acestora la stagii de formare continuã.

Aceste stagii trebuie sã se desfãşoare în altã ţarã europeanã decât aceea în care participantul îşi desfãşoara activitatea profesionalã. Astfel, participantul este încurajat sã-şi îmbunãtãţeascaã cunoştinţele şi competenţele de predare şi sã cunoascã mai bine modul în care se realizeazã educaţia şcolarã în Europa.

În perioada 26.10.2009-06.11.2009 am urmat un stagiu de formare prin acţiunea Comenius –mobilitãti individuale, în Franţa la Bodeaux. Datoritã acestei acţiuni am avut ocazia sã obţin documente autentice şi sã mã antrenez în didactizarea unui proiect de lecţie.

La Bordeaux am urmat cursul: STAGE PEDAGOGIQUE DE FORMATEURS DE FRANCAIS LANGUE ETRANGERE adresat profesorilor de limbii strãine la începutul carierei, care doresc sã-şi reactualizeze practica la clasã. Stagiul a ţinut 10 zile.

Acest curs a fost finanţat de Agenţia Naţionalã pentru Programe în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale prin fonduri europene. Despre programul Comenius am aflat de la o colegã dar mai multe informaţii am gãsit pe saitul Agenţiei Naţionale: www.anpcdefp.ro

Cursul a început prin prezentarea profesorilor şi a structurii de învãţãmânt din ţara fiecãruia împreuna cu dificultãţile pedagogice întâlnite. La acest curs au participat profesori din România, Ungaria, Germania, Spania, Anglia. (poza 1)

In prima sãptãmânã am învãţat cum sã predãm o lecţie de francezã ca limbã strãinã utilizând calculatorul şi diferite saituri internet, am studiat limbajul oral şi familial folosit de tinerii fancezi între ei.

Am învãţat metode noi pentru a transforma romanele pt. tineri, albumele, benzile desenate, cinematograful, video, filmele reclamele, cântecele, în suporturi importante în vederea didactuzarii unui curs de limba francezã bazat pe gramaticã sau pe vocabular

Dupa prezentarea fiecãrui document autentic , însoţit de proiecte didactice create de profesori francezi din cadrul Alianţei, am fost invitaţi în sala de informaticã unde am creat şi noi un proiect didactic pe baza documentului prezentat. (poza 2)

În cadrul stagiului am mai învãţat despre franceza oralã şi familiarã utilizatã în special de adolescenţii francezi, am asistat la cursuri de predare a limbii franceze ca limbã strãinã în cadrul Allianţei Franceze dar am avut şi vizite culturale incluse în program.

Vizitele culturale incluse în program au fost: vizita centrului oraşului şi a unor elemente specific bodoleze (emblema orasului, mãscãricii aflati pe casele vechi burgheze etc.), catedrala catolicã Sfantul Andrei, muzeul Artelor Decorative, strada Sainte Cathrine( una dintre cele mai lungi strãzi din Europa cu magazine de îmbrãcãminte, încãlţãminte, parfumerii etc. pe o parte şi pe cealtã a ei), zidul de verdeaţã aflat pe o stadã din centrul oraşului, teatrul din Bordeaux, poarta de la intrare a oraşului Bordeaux , cinematograful Utopia, care are în interiorul lui o cafenea, podul de piatrã care trece peste fluviul :” Garonne” împreunã cu cheile acestuia, oglinda de apã, librãria “Mollat” (cea mai mare librãrie independentã din Europa).

Deoarece specificul acestei zone sunt vinurile (regiunea Aquitaine produce peste jumãtate din vinurile din Franţa) am fost conduşi la Scoala de vinuri din Bordeaux unde ni s-a vorbit despre diferitele tipuri de vin existente pe piaţã dar şi despre preţurile acestora.

Aici am aflat cã o butelie de vin vechi a unui castel de vazã(ex castelul Ychem) cu multe premii obţinute pentru calitatea vinului poate ajunge pânã la 2000-3000 E. La sfârşitul cursului am degustat diferite tipuri de vin încercând sã descoperim aromele utilizate în oţinerea lui.

Tot în cadrul stagiului a fost inclusã şi vizita catelului Taillon , a culturilor de viţã de vie, a beciurilor cu vin şi a cuvelor unde se ţine vinul. Vizita s-a incheiat cu degustarea de vinuri albe si roşii. (poza3)

In afara vizilelor din cadrul stagiului am avut timp ( de ex. in week-end) sã vizitãm şi alte locuri unice din Europa.

In week-end am fost liberi şi am avut ocazia sã vizitãm duna lui Pillat din oraşul Arcachon . Duna lui Pillat este cea mai mare dunã de nisip din Europa( 114m înãlţime, 3 km lungime). (Poza4)

În faţa ei se aflã marea iar dacã este timp frumos de pe vârful ei se vãd munţii Pirinei. În spatele ei se aflã pãdurile de pin.

Oraşul Arcachon aflânandu-se la bordul mãrii , am fãcut şi o plimbare cu vaporul pt. ca sã vedem oraşele situate lângã mare , locurile unde se cresc stridiile şi casele ţãrãneşti construite pe apã.

Tot în wek-end am mers la teatru unde a cântat o formaţie argentinianã muzicã instrumentalã tango. Cu aceastã ocazie am vãzut interiorul teatrului care este poleit cu aur. Dupã piesa de muzicã am foat invitaţi la o degustare de vin tot în interiorul teatrului.

Am mai vizitat rãmãşiţele palatului Galian care dateazã din secolul IV şi arenele acestuia.

La sfârşitul stagiului ne-am prezentat proiectul cu ajutorul tablei interactive. Proiectul meu a taratat didactizarea unei lecţii de gramaticã : predarea viitorului cu ajutorul meteorologiei .

Ultimul prânz l-am pregãtit împreunã (fructe de mare având ca garniturã legume şi cuş-cuş) cu un bucãtar şef la un atelier restaurant.

Ne-am despãrţit cu promisiunea de a ţine legãtura şi de a demara proiecte între şcolile din care facem parte.

Prof. Vidican Mihaela

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5