Conferinţă regională despre riscul educațional, la Bistriţa. Vezi unde se amplasează judeţul nostru în top

O manifestare pedagogică de impact în lumea copilului de la grădiniţă s-a derulat la Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” Bistriţa, cu sprijinul ISJ B-N, unde profesorii din învăţământul preşcolar au participat la o sesiune de formare, în cadrul unei necesare şi cu impact psiho-pedagogic în formarea personalităţii copiilor, sub sigla „Conferinţa regională pentru educaţie timpurie de calitate”, la care au fost antrenaţi cadre didactice din mai multe judeţe. În regiune, județele cu cele mai mari procente de școli încadrate în clasa 1 sau 2 de risc educațional sunt Mureș (60%), Satu Mare (44%) și Sălaj (42%), urmate de Cluj (35%), Bistrița-Năsăud (34%), Suceava (26%) și Maramureș (23%).
Deosebitul eveniment, organizat sub formă de Agendă sesiune training Ateliere de Vară Şotron 2017, a avut scopul de pregătire a profesorilor voluntari, care vor să organizeze Ateliere de Vară Şotron pentru copiii preşcolari în comunităţile defavorizate şi care pot reduce riscul educaţional în regiune, să-i cunoască pe trainerii pentru educaţie preşcolară de calitate.
Conferinţa de la Bistriţa este importantă şi face parte din o serie de 8 sesiuni regionale de formare cu acoperire naţională şi a fost condusă de traineri cu experienţă îndelungată în educaţie timpurie din România şi SUA.
Implicată în această metodă şi procedeu educaţional este „Asociaţia OvidiuRo”, care le oferă copiilor defavorizaţi şansa la educaţie, la o viaţă mai bună, să aibă un start bun la şcoală, reducând, mult astfel, riscul abandonului şcolar, în contextul când la nivel naţional, mai mult de o treime dintre şcoli şi grădiniţe (36%), majoritatea fiind din zonele rurale, se confruntă cu probleme educaţionale grave şi foarte grave.
Despre importanţa şi valoarea evenimentului au vorbit, cu argumente şi exemplificări pertinente, inspector şcolar general al ISJ B-N – prof. Camelia Tabără şi Maria Gheorghiu de la „Asociaţia OvidiuRo”, care le-au urat cursanţilor un „Bine aţi venit pe insula de nisip!”.
Au urmat o sesiune de aplicate şi profesionale expuneri, pe care merită să le amintim: Ce înseamnă educaţie timpurie de calitate? Sesiune aplicaţii: abordarea integrată, dezvoltarea limbajului, centre de învăţare – susţinut de Betsy Grob, specialist în educaţie timpurie; Din scoarţă-n scoarţă: valorificarea la maxim a cititului cu copiii – susţinut de Brandi Bates, Citim împreună România; Cum organizăm Ateliere de Vară Şotron? – susţinută de Maria Gheorghiu; Sesiune aplicaţii: Cum putem integra experimentele în modulele educaţionale Şotron? – susţinută de Andreia Petcu, Asociaţia Learning by Teaching.
Au fost binefăcătoare Ateliere de Vară Şotron 2017, la care s-a implementat ideea „Fiecare copil la grădiniţă”.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5