Cum sa organizam un eveniment de 1 Iunie?

Ziua de 1 Iunie este o ocazie de a petrece plăcut timpul împreună cu copiii. Activitatea didactică va deveni mult mai interesantă dacă elevii se vor implica în activităţile pe care le pregăteşte învăţătoarea pentru această sărbătoare specială de Ziua Copilului. Le putem dedica elevilor/copiilor noştri o parte din timpul din ce în ce mai plin de tot felul de lucruri inutile (datorate ritmului de viaţă extrem de agitat), pentru a crea o legatură deosebită cu aceştia. Este o investiţie care merită şi care-şi va arăta roadele mai târziu. De ce să nu profităm de fiecare ocazie care ni se iveşte pentru a forma şi a menţine o relaţie de colaborare, antrenare şi armonie între noi şi copii?

Interactivitatea este cheia succesului pentru realizarea unor activităţi atractive şi memorabile cu elevii, de 1 Iunie. Iată câteva puncte de care am putea să ţinem cont şi care ne pot ajuta în acest sens, fie ca părinţi, fie ca şi cadre didactice:

1. Noutatea.

Luaţi în calcul posibilitatea deplasării într-un loc inedit, pe care încă nu l-aţi vizitat cu elevii. Pentru această zi minunată dedicată iubirii, purităţii, bunătăţii, voioşiei, gingăşiei, neîntinării, trebuie găsită o locaţie “de sărbătoare”, o surpriză, un lucru special, o ieşire din cotodian. Daţi un aer de unicitate evenimentului. De exemplu puteţi servi copiii cu dulciuri, puteţi să vă folosiţi de costume speciale, coifuri etc. Tot ceea ce trebuie să rezulte este aerul de “special”, deosebit, surprinzător, spectaculos.

Dacă acest lucru nu se poate realiza din motive financiare sau de timp sau dacă vremea nu este prielnică unor excursii ceva mai extinse decât plimbarea prin parc, demaraţi împreună o activitate pe care nu aţi mai facut-o până în prezent. Astăzi toată lumea este egală! Acest lucru înseamna că toţi membrii participanţi la evenimentul organizat sunt "în aceeaşi barcă" şi începeţi împreună o călătorie spre marele şi misteriosul “necunoscut”. Nici unul dintre voi nu este expertul şi cu toţii vă aflaţi pe picior de egalitate.

2. Surpriza.

Nu dezvăluiţi elevilor toate detaliile programului de 1 Iunie, ci lăsaţi-le libertatea de a se bucura de o serie de lucruri mărunte, dar care le fac inima să salte de bucurie. Un cadou surpriză, o locaţie de vizitat pe care nu au mai văzut-o, o activitate pe care şi-au dorit să o facă demult dar nu au avut ocazia. Satisfacţiile vor fi pe măsură.

3. Implicarea activă.

Dacă nu aţi decis încă exact ce program veţi avea de 1 Iunie cu elevii, stabiliţi de comun acord activitatea pe care o veţi realiza (vizită, program artistic, întreceri sportive, concursuri de desene pe asfalt, drumeţie); implicaţi-i pe micuţi în procesul de planificare a evenimentelor ce urmează a fi trăite de ei (ex: pot să realizeze ecusoane din hârtie, expoziţii de desene, pot să pregătească materialele pentru diferite competiţii etc). Bazaţi-vă pe ajutorul lor, sfătuiţi-vă cu ei şi aflaţi care le sunt preferinţele. In plus, copiii sunt extrem de creativi, astfel încât este posibil să ne furnizeze idei excelente de petrecere a timpului şi poate chiar de organizare.

4. Consultare.

Este important ca elevii să simtă că părerea lor contează şi este apreciată în clasa din care fac parte. Ajutati-i pe elevi să simtă că au un rol bine definit şi că sunt trataţi ca o persoană care are propriile gânduri, sentimente, dorinţe şi idei.

5. Documentare.

Nici un eveniment special nu se poate realiza fără a fi la curent cu ultimele noutăţi în domeniu. Căutati-vă inspiraţia pe internet – pe siteurile de profil educaţional, în cărţi, în revistele de specialitate, ziare, un ghid turistic sau o brosură. Copiii pot contribui şi ei cu idei - rugaţi-i să găsească activităţi/locuri speciale pe care să le vizitaţi sau cele care li se par în mod deosebit atrăgătoare şi apoi să le prezinte tuturor, astfel încât să auziţi cu toţii şi să vă spuneţi părerea. Odată ce veţi auziti preferinţele tuturor, veţi putea ajunge la o concluzie comună.

6. Caracter formativ.

Tineţi cont de ceea ce copilul achiziţionează prin activităţile organizate de 1 Iunie. Marşati pe caracterul formativ, prin joc si evenimente speciale.

Exemple :

- putem organiza un concurs pe diferite teme – din care copiii să rămână cu anumite cunoştinţe, priceperi şi deprinderi.

- putem organiza concursuri sportive - prin care elevii să promoveze o atitudine potrivită faţă de mişcare şi păstrarea sănătăţii. Adiţional putem organiza concursuri pe teme de sănătate a alimentaţiei şi combatere a obezităţii.

- putem merge într-o excursie într-un loc special din natură prin care să urmărim formarea atitudinii ecologice.

- putem organiza o serie de vizite şi acţiuni de voluntariat prin care să formăm spiritul altruist.

Evenimentele speciale organizate de ziua lor, reprezinta momentul ideal pentru micuti să exerseze câteva abilităţi care îi vor ajuta mai tarziu, în viata adultă.

7. Daţi feedback.

Afişati rezultatele notabile, evidenţiati rolul fiecărui elev în echipa de organizare şi participare la eveniment. Organizaţi expoziţii cu poze de la concursurile organizate de 1 Iunie, locurile vizitate, premiile primite etc. Incurajaţi elevii să-şi păstreze şi ei amintiri personale de la aceste sărbători speciale. De multe ori, elevii obişnuiesc să colecţioneze diverse mărunţisuri. Incurajaţi aceasta tendinţă - le va fi benefică, îmbunăţăţindu-le pe viitor abilitatea de observare şi simtul selectivităţii. In plus, după foarte mult timp de la petrecerea acestei sărbători, elevii vor fi foarte mândri ca albumele lor să conţină souveniruri, ilustraţii sau broşuri, poze de la sarbatoarea de 1 Iunie.

Nu-i asa ca 1 Iunie poate fi cea mai frumoasa zi din viata unui scolar?

Lup Smaranda,

Invatatoare

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5