De ce nu e bine să circuli iarna cu anvelope de vară

Răspunsul la această întrebare este mai mult decât evident din punct de vedere al legislației rutiere. Atât în România, cât și în UE sau în restul mapamondului, conducătorii auto sunt obligați prin lege să folosească anvelope de iarnă în sezonul rece. Există însă și justificări mai mult decât plauzibile, care întăresc ideea că nu ar trebui să folosești iarna anvelope de vara.
În principal, deosebiri dintre anvelope de vara si anvelope de iarnă se găsesc la modul construcției. Există o serie de parametri specifici care cataloghează anvelopele într-o anumită categorie, iar pentru a-i afla pe cei mai importanți, am apelat la experții anvelomag.ro.
În primul rând, materialul din care sunt realizate anvelopele face diferența. Gama de anvelope de vara este caracterizată de un cauciuc care se comportă excelent la temperaturi de peste 7-8 grade Celsius. Chiar și în situațiile în care temperaturile cresc foarte mult, aceste anvelope reușesc să păstreze aderenta autovehiculului. Atunci când temperaturile sunt însă sub nivelul menționat, cauciucul din care sunt realizate se întărește și astfel aderența are de suferit.
De aici vine și unul dintre răspunsurile la întrebarea din titlu. În condiții de deplasare specifice iernii, când carosabilul este acoperit de zăpadă, apă și polei, un set de anvelope de vara nu va face altceva decât să solicite mai mult mașina, fără a oferi aderența și suportul pentru deplasări sigure.
Chiar testele realizate de profesioniști arată faptul că o anvelopă de vară frânează și accelerează de trei ori mai lent în astfel de condiții, ceea ce pune la serioase încercări conducătorul auto.
O altă diferență între anvelopele de iarnă și cele de vară este dată de profilul acestora. Încrustațiile sunt diferite pentru fiecare categorie, iar acest lucru este vizibil și cu ochiul liber. Aceste încrustații sunt mai adânci și dispuse pentru a obține maximum de aderență la anvelopele de iarnă, în timp ce la anvelope de vara, profilul are încrustații mai puțin intense și direcționate distinct.
Siguranța în trafic și eficiența deplasărilor reprezintă astfel principalele motive pentru care nu este deloc indicat să circuli cu anvelope de vară în sezonul rece (exceptând aspectul legal de la sine înțeles).
Cu toate acestea însă, există și motive pentru care folosirea anvelopelor de iarnă în sezonul cald este total neindicată, deși legea nu interzice acest lucru. Este o idee foarte bună ca pentru perioada estivală să folosești anvelope de vara, întrucât consumul de combustibil va fi mai redus, iar flexibilitatea în condiții de temperaturi ridicate este sporită. De asemenea, temperaturile excesive pot uza prematur și iremediabil anvelopele de iarnă, al căror cauciuc din compoziție nu este făcut pentru a rezista în astfel de condiții.
Concluzia este evidentă: pentru fiecare sezon, un conducător auto responsabil va alege anvelopele potrivite. Pentru a echipa corespunzător fiecare autoturism, specialiștii anvelomag.ro stau la dispoziția tuturor conducătorilor auto cu o gamă diversificată de anvelope de vara, de iarnă și all-season, menite să ofere siguranță pentru fiecare deplasare și durabilitate de la un an la altul.

Comentarii

11/01/17 13:07
Alfeu

Iarna aceasta, ca şi toate celelalte a dovedit că e vorba doar de o afacere a dv., amagazinelor şi a celor care le montează de două ori pe an.Zisele "avantajel" sunt între puţin şi inexistent, drept pentru care aceasta este doar o recomandare în multe ţări cum ar fi Statele Unite şi altele.. Dar despre uzarea prezoanelor şi a întregului sistem de la roţi, prin întinderea forţată şi repetată a cauciucurilor n-aţi putea vorbi? Întrebaţi-i pe toţi înzăpeziţii din îarna aceasta cu ce i-au ajutat ridicolele cauciucuri "de iarnă". iarnă

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]