De Ziua Tineretului, PNL Bistriţa va organiza un Marş al locomotivei

O locomotivă cu aburi fabricată în perioada interbelică a ajuns la Remat Bistriţa. Preşedintele interimar PNL Bistriţa, senatorul Dorin Dobra şi echipa Bistriţa Studfest vor să convingă autorităţile că o locomotivă cu aburi fabricată în perioada interbelică trebuie să devină bun de patrimoniu. Au venit şi cu o soluţie în acest sens, o campanie pentru a salva locomtiva cu aburi. Primul pas a fost făcut deja, la finele anului trecut, a fost organizată o serată, unde s-au strâns din donaţii circa 2.000 de euro.

,,Urmează pasul doi care o să se întâmple pe data de 2 Mai, odată cu Ziua Tineretului, Pentru acea zi, am pus la bătaie, un marş, Marşul Locomotivei, aşa se va numi acţiunea. Aşteptăm să participe atât tinerii care sunt în primul rând cei mai atraşi de această chestiune, cât şi părinţii lor. Vom încerca să facem un parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, în aşa fel încât, să dea mână liberă tinerilor pentru acea zi, de la ora 12.00. Încă nu este bătută în cheie, dar în linii mari rămâne ora 12.00. Dincolo de simbolistica acestui acţiuni, marşul are şi un scop practic. Se vor colecta toate obiectele cu care vor veni participanţii la marş, odată cu aceasta deschidem şi o colectare urbană, se va stabili un loc, pentru toţi cei care vor dori să colecteze pentru locomotivă. Vreau să fac un apel către toţi locuitorii să vină şi să contribuie la această acţiune”, a afirmat liberalul Tudor Filip, în cadrul unei conferinţe de presă.

De asemenea, preşedintele interimar PNL Bistriţa Dorin Dobra a solicitat primarul Ovidiu Creţu, ca toate deşeurile electrocasnice colectate în urma unui program derulat de administraţia locală să fie transferate în contul deschis la REMAT.

,,Locomotiva noastră e tot acolo, tristă, şi oraşul e aici. Cerem de la oraşul acesta şi de la locuitorii lui gesturi puţin mai consistente. Apropo de Primăria autistă, în luna aprilie se va desfăşura din nou un program de colectare deşeuri electrocasnice, Nu ştiu al câtelea apel public fac, dar solicit un răspuns: putem primi în contul locomotivei toate deşeurile de metal pe care bistriţenii urmează să le scoată în stradă în luna aprilie? Îl întreb eu pe domnul primar pentru că a preluat ideea şi a fost alături de noi: putem de data aceasta transfera tot ceea ce colectăm în luna aprilie la REMAT în contul locomotivei. Mai am un pic, doi ani şi ceva de mandat şi trebuie să facem cumva cu locomotiva, asta e credinţa mea”, a precizat senatorul PNL Dorin Dobra.

Locomotiva cu aburi din Bistriţa seria 50645 a fost fabricată în 1928 la Uzinele „Nicolae Malaxa” din Bucureşti. După dobândirea dreptului de proprietate asupra locomotivei, Direcţia Judeţeană pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional ar trebui să declanşeze operaţiunile de clasare a acesteia. Următorul pas ar fi restaurarea completă a locomotivei şi apoi expunerea ei în Gara CFR Bistriţa-Nord, pentru a servi drept mărturie pentru fascinanta istorie a domeniului feroviar. În perioada interbelică, România a început să producă propriile locomotive cu aburi. Din 500 de exemplare ieşite pe porţile uzinelor Malaxa şi Resiţa, doar două mai sunt în stare bună. Una a ajuns la Remat Bistriţa. Ani buni locomotiva fusese folosită într-un combinat de prelucrare a lemnului, dar în cele din urmă a ajuns la fier vechi.

Comentarii

28/03/14 15:21
Vizitator

Tara arde si baba se piaptana. Cu sau fara locomotiva cu aburi recuperata de la fier vechi si expusa in gara Bistrita orasul va ramane la fel si oamenii nu o vor duce mai bine. Din pacate politicienii nu pot gandi mai mult. Ar fi fost mult mai bine daca cineva se gandea ca odata cu inaugurare lucrarilor de reabilitare a garii Bistrita, s-ar fi amenajat si o pasarela care sa faca legatura dintre str. Garii si Tarpiului. Asa ceva intr-adevar ar fi benefic pentru locuitorii orasului. Dar de unde nu-i nici Dumnezeu nu cere.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5