Deputat Cristina Iurişniţi: Ne aşteaptă un an şcolar dificil!

De ce avem o criză în educaţie? Pentru că avem un ministru pericol public! Din 11 septembrie ne aşteaptă un an şcolar dificil! Avem un ministru de tip kalaşnikov care ne impune aberaţii manageriale cu toate protestele de opoziţie venite din partea USR sau a societăţii civile: ong-uri, precum Human Catalyst, experţi din educaţie, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi - Învăţământ Preuniversitar, Consiliul naţional al elevilor. Reamintim propunerile ministrului Liviu Pop din ultimele săptămâni, adevărate catastrofe educaţional-manageriale în premieră naţională: A. Un manual de sport pentru clasa a V-a, tipărit cu prioritate, în timp ce manualele pentru celelalte discipline vor apărea din "durerile facerii" doar peste 2 luni de zile! Ca bonus vom avea 40 de manuale de pregătire sportivă ,în premieră naţională ,de la tenis de masă, la fotbal sau ski fond. Îi reamintim ministrului că sportul înseamnă mişcare în aer liber sau în săli de sport bine echipate. Banii daţi pe maculatură trebuiau investiţi în echipament sportiv absent în şcolile sărace!

ABC-ul toxic al ministrului Liviu Pop continuă: B. Demiterea a 13 inspectori şcolari generali vineri seara printr-un fax, fără un preaviz prealabil. E clar că cei care erau instalaţi în funcţie în urma concursului pe post îl vor acţiona în judecată! C. Cireaşă de pe tort: tipărirea pentru doar 2 luni a unui " îndrumar" care să fie pe post de manual universal pentru toate materiile din clasa a V-a! Din nou bani aruncaţi pe fereastră! Ca deputat, membru în Comisia de învăţământ a Camerei Deputaţilor, condamn cu fermitate incompetenţa managerială şi propunerile aberante pe care ministrul Educaţiei le face în ciuda contestaţiilor, scrisorii deschise pe care i-am adresat-o, în care îi semnalăm inutilitatea manualelor de sport şi cheltuirea ineficienta banilor publici din sistemul educaţional! În plus, ideea promovată de ministrul agramat Liviu Marian Pop de a avea un manual unic, cu un monopol deţinut de o singură editură, denotă practici comuniste care nu promovează concurenţa, creşterea calităţii manualelor pentru copiii noştri. Manualele alternative apărute după 2000 trebuie să respecte programa în vigoare! E adevărat că este de evitat inflaţia de manuale dar nici nu ne putem întoarce la practici retrograde pe care le vrem uitate. Orice exces trebuie condamnat! Dacă am avea 3 manuale de calitate cu abordări şi strategii didactice diferite, elevii şi profesorii nu ar avea decât de câştigat în creşterea calităţii actului educaţional! Ultimele aberaţii manageriale vizează schimbări în sistemul de evaluare pe care Liviu Pop îl vrea ca şi telemunca, cu lucrări scanate şi corectate făcute chiar şi de la distanţă, de acasă. Domnule ministru, înainte de a lua decizii sau a lansa propuneri bombă în spaţiul public, orice om politic are datoria de a dezbate, de a se consulta cu prestatarii şi beneficiarii actului educaţional!  În concluzie, ne aşteaptă vremuri de tranşee! Condamnăm cu fermitate managementul incompetent, nedemocratic şi mai ales politizarea care persistă la toate nivelurile din sistemul de învăţământ! Elevii, profesorii şi părinţii aşteaptă cu totul altceva din partea unui ministru al Educaţiei! În calitate de profesor titular în sistem din 1994, de profesor metodist şi membru în Comisia naţională de curriculum, dar şi de deputat USR, membru în Comisia de învăţământ vă solicit că priorităţile din Educaţie să fie următoarele:

1. Infrastructura din şcoli. 2017 încă ne mai găseşte cu şcoli fără aviz sanitar sau aviz ISU

 2. Reforma programelor care trebuie să continue în concordanţă cu realităţile actuale! Să continuăm să dezvoltăm un învăţământ centrat pe competenţe şi nu pe memorarea cunoştinţelor. Religia, ca obiect de studiu la nivel liceal, este irelevantă! Locul ei este în liceele teologice!

3. Digitalizarea sistemului de învăţământ trebuie corelată cu perfecţionarea resursei umane existente

4. Perfecţionarea continuă a cadrelor didactice cu finanţare de la buget, conform Legii nr 1/ 2011 cu accent pe strategii didactice şi metode de predare-învăţare-evaluare. În formarea iniţială susţinem introducerea masterului didactic

5. Dezvoltarea unei reţele de specialişti în consiliere şi orientare în şcoli

 6. Revalorizarea şcolilor profesionale printr-o campanie de promovare eficientă în parteneriat cu mediul de afaceri şi şcoli care pot promova învăţământul profesional dual

7. Bacalauratul diferenţiat mult mai clar structurat pe profiluri şi filiere (real, uman, tehnologic-profesional)

8. Finanţarea, nu numai promovarea Programului "Şcoala după Şcoală"!

9. Reducerea abandonului şcolar prin programe coerente pe termen scurt şi mediu! Exemple: Eficientizarea şi extinderea la nivel naţional a programului "O masă caldă în şcoli" care poate înlocui cu succes "Laptele şi cornul"

10. Introducerea educaţiei pentru sănătate în şcoli măcar o dată pe un ciclu de studiu.

Deputat Cristina Iurişniţi

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]