Deputat Cristina Iurişniţi: Şcolile speciale au dreptul să pretindă însoțitori școlari pentru copiii cu nevoi speciale?

Am adresat domnului Marius Constantin Budăi, ministrul Muncii şi Justiţiei Sociale, o interpelare cu referire la aplicarea Ordinului Ministerului Muncii și Justiției Sociale Nr. 1985/1305/5805/din 4 octombrie 2016. Reprezentanții Federației pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist mi-au semnalat o serie de neclarități ce reies din conținutul acestui act normativ.

La articolul 63, respectiv 64 se prevede în mod explicit prezența facilitatorilor școlari la clasă alături de copilul cu cerințe educative speciale și/sau dizabilități. Ca urmare a acestui fapt au existat mai multe situații în care li se cerea părinților elevilor încadrați în învățământul special să trimită la școală un facilitator școlar, cu toate că din cuprinsul Ordinului în cauză, reiese faptul că măsura se referă la copiii cu dizabilități și cerințe educative speciale integrați în învățământul de masă.

Totodată, meseria de ”facilitator școlar” nu este identificată în COR, iar cei care însoțesc astfel copiii în mediul educațional nu pot fi formați și angajați legal, în afara situației în care facilitatorul este unul și aceeași persoană cu asistentul personal al copilului.

Având în vedere cele semnalate mai sus, vă rog să-mi comunicați dacă școlile speciale au dreptul să pretindă însoțitori școlari pentru copiii cu nevoi speciale, dată fiind normarea diferențiată față de învățământul de masă. De asemenea, vă solicit respectuos să luați măsurile ce se impun pentru amendarea ordinului pentru a preveni traumatizarea unor părinți și așa greu încercați, precum și condiționarea școlarizării copiilor cu cerințe educative speciale.

 

Deputat
prof. Cristina Iurisniti
Membru in Comisia de învățământ
Președinta Comisiei pentru egalitate de șanse 
Membră în Delegația parlamentară a Francofoniei

.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]