Deputatul Ionuț Simionca, pe tema fraudării kilometrajului auto: Parlamentul European a adoptat o rezoluție, la noi, inițiativa are aviz negativ!

Deputatul PMP de Bistrița-Năsăud, Ionuț Simionca, și-a arătat dezamăgirea, într-o declarație politică, față de avizul negativ dat de colegii din Comisia pentru transporturi şi infrastructură pentru unul dintre proiectele sale legislative, o inițiativă care propune stoparea fraudării kilometrajului autovehiculelor rulate care sunt comercializate pe teritoriul României.

„Nu fac asta pentru că orgoliul meu ar fi fost rănit, ci pentru că săptămâna trecută Parlamentul European a adoptat o rezoluţie care cere exact același lucru ca și propunerea mea, adică pedepsirea aspră a celor ce sunt dovediți că au fraudat kilometrajul mașinilor pe care le înstrăinează. În 12 luni, este de aşteptat să avem o directivă europeană în acest sens, astfel încât toți cei ce cumpără mașini de ocazie să aibă posibilitatea să verifice exactitatea indicațiilor odometrului, indiferent de țara în care au fost înregistrate.

Mă gândesc cum va arăta raportul aceleiași Comisii pentru transporturi şi infrastructură în momentul în care va trebui să adaptăm legislaţia naţională la cea de la Bruxelles. Conform zicalei “Dacă-i musai, cu plăcere!”, probabil că aceleași considerente care au dus la avizarea negativă a proiectului meu legislativ vor duce la implementarea urgentă a directivei europene cu acelaşi conţinut în legislaţia naţională. Și, așa cum se întâmplă tot mai des în ultima vreme, vor veni pe ultima sută de metri să aprobăm un proiect făcut pe genunchi pentru a nu risca sancțiuni, infringement sau alte trageri de urechi și bateri de obraz”, a transmis deputatul Simionca.

Parlamentarul bistriţean a menţionat că deputaţii ar trebui să-şi reconsidere poziția faţă de proiectul de lege propus, asta „pentru că pedepsirea mai aspră a celor ce modifică indicația kilometrajului autovehiculelor pe care vor să le vândă va reduce acest fenomen care acum afectează între 30 și 50 la sută din autovehiculele exportate pe teritoriul UE”

Pentru România, care a importat anul trecut mai bine de jumătate de milion de mașini uzate, ar însemna că în jur de 300.000 de vehicule au fost fraudate. Prin stoparea acestui proiect legislativ, va crește numărul autovehiculelor cu un grad de uzură mai avansat, care va conduce la un grad de poluare mai ridicat, va crește numărul accidentelor care se produc din cauze tehnice și va băga bani în buzunarul samsarilor de mașini care sunt necinstiți. În lumina rezoluţiei Parlamentului European, vă invit, dragi colegi, să îi protejăm pe cetăţenii români cu un an înainte ca Uniunea Europeană să ne oblige acest lucru”, a mai spus deputatul Ionuţ Simionca.

 

Comentarii

08/06/18 11:45
Cititor

Dati ( initiati ) domnule o lege, prin care absolut nici o masina sa nu se mai poata vinde si comercializa, fara " cartea service " ( sa fie anexa obligatorie la Cartea de identitate a masinii ) , in care sunt mantionate toate ITP-urile si celelalte operatiuni mecanice si interventii service si unde sunt trecuti km reali ai acestor masini ... si ati terminat aceasta poveste . N-are "carte service " si a trecut de 2 ani de la prima inmatriculare, ( deci nu i s-a facut carte service nici cu ocazia primului ITP... ) sa nu poata fi in nici un fel comercializata , ptr ca toti smecherii declara " ca si le-au pierdut " ( cica ) ... , ori ca nu le-au dat vanzatorii din strainatate ... stiti Dvs de ce ...
Retineti, absolut toate masinile care NU AU CARTE SERVICE cu km trecuti imediat dupa prima inmatriculare... toate sunt " tunate " si masluite !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5