alp
 

După 4 ani, trenul „șuieră” din nou între Ilva Mică şi Rodna. Ministrul Transporturilor, în Săgeata albastră

După 4 ani de la întreruperea traficului feroviar pe tronsonul Ilva Mică-Rodna, circulaţia a fost reluată începând cu data de 1 august, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, fiind invitatul autorităţilor judeţene.

Ministrul Răzvan Cuc, preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Emil Radu Moldovan, directorul CNAIR - Ştefan Ioniţă, directorul general adjunct tehnic Macarie Alexandru Moldovan de la CNCF CFR SA, directori de la nivel regional, senatorul Ioan Deneş, primarul Nicolae Moldovan (Beclean), primarul Aurel Horea, au inaugurat Săgeata albastră, asta după ce şi-au procurat biletul de călătorie, pentru doar 4,4 lei, din Ilva Mică. Trenul a oprit în staţiile Sângeorz Băi, Maieru şi la capăt de linie, rând pe rând urcând primarii Traian Ogâgău, Vasile Borş, pentru ca la ultima staţie să fie primiţi de Valentin Grapini şi Ioan Szabo, cu pâine şi sare, dar şi produse lactate tradiţionale. De asemenea, oficialilor de la Bucureşti le-au fost oferite cămăşi şi trăistuţăe tradiţionale, pe care să le poarte la inaugurarea secrorului de drum naţional spre Pasul Rotunda.

Lume multă a venit în gările traversate, din curiozitate, dar şi pentru a-i spune ministrului Transporturilor care este oful cel mai mare, în fapt modernizarea sectorului de drum naţional.

          „Ceea ce se întâmplă astăzi e un lucru normal. Acest tronson de cale ferată a fost închis încă din 2013, practic am readus normalitatea. Toţi oamenii pot beneficia de această cursă între Ilva Mică şi Rodna Veche şi de la 1 august s-a introdus şi cursa între Ilva Mică şi Cluj-Napoca. Preţurile sunt atractive, în aşa fel vă invit pe toţi să circulaţi tot mai des cu trenul. (...) E o zonă superbă, cu locuri binecuvântate de Dumnezeu şi am scris şi în cartea de onoare că proiectele pentru Bistriţa-Năsăud nu se vor opri aici. Nu pot decât să vă urez  „călătorie plăcută” tuturor celor care veţi folosi serviciile CFR Călători. Eu sunt alături de oameni care au proiecte constructive, aşa cum este şi preşedintele Radu Moldovan”, a declarat ministrul Răzvan Cuc, în gara din Rodna.

          Potrivit oficialului guvernamental, în ultimele două luni s-a lucrat intens pentru ca linia ferată să poată fi repusă în funcţiune, fiind montate peste 1000 de traverse de lemn şi beton. Lucrările au fost executate în regie proprie. „Este un lucru extraordinar de pozitiv şi pentru autorităţile locale – pentru că şi ele au cerut redeschiderea acestui tronson -  pentru a asigura mobilitatea populaţiei, dar şi din punct de vedere turistic”. A menţionat ministrul Cuc.

În urma redeschiderii căii ferate – care a devenit funcţional în 1910-  au fost înfiinţate 10 locuri de muncă.

 

 ***

          Preşedintele Radu Moldovan: Investiţiile vor continua pentru a creşte viteza de rulare

          Preşedintele Consiliului Judeţean, Emil Radu Moldovan, a menţionat că lucrurile nu se vor opri aici, atât în proiectele de infrastructură feroviară, cât şi rutieră.

          „E un moment de bucurie pentru noi, nu neapărat doar revenirea la normalitate, ci mai ales prezenţa unui demnitar care împreună cu mine, cu domnul primar de la Şanţ, cu domnul director general al CNAIR, Ştefan Ioniţă, vom vedea Pasul Rotunda. E o investiţie pe care cetăţenii de pe această vale o aşteaptă de 25 de ani. Este extrem de important să deschidem o cale de acces alternativă acestei zone spre Moldova, având doar Pasul Tihuţa în momentul de faţă. (...)

          Suntem în situaţia în care nu promitem nimic, eu nu obişnuiesc să promit, las faptele să vorbească. Mă bucur că domnul ministru şi-a dat acordul ca să continuie investiţii în infrastructura de cale ferată pentru a putea ridica viteza de rulare. În două luni s-a făcut ceea ce s-a putut, dar investiţiile continuă”, a declarat Radu Moldovan.

          Preşedintele CJ BN a punctat avantajele transportului feroviar, mai ales pentru cei care fac naveta atât pentru elevi şi pensionari, care au reducere de 50%, astfel că o cursă Ilva Mică-Rodna costă doar 2,2 lei, dar şi pentru studenţi, care au gratuitate.

...............................................

 Distanţa Ilva Mică-Rodna va fi parcursă în 45 de minute, cu opriri  la Semnal Ilva Mică, în Sângeorz Băi, Cormaia, Maieru, Anieş. Se pleacă din Ilva Mică la orele 4,40, 9,52, 15,55 şi se ajunge la Rodna la 5,29, 10,41, 16,44. Se pleacă din Rodna la 5,45, 11,00, 17,21, şi se ajunge la Ilva Mică la orele 6,34, 11,49, 18,10.

        De asemenea, legătura feroviară Cluj-Napoca-Ilva Mică-Rodna Veche şi retur, va fi asigurată de o pereche de trenuri. Se pleacă din Cluj la ora 1,35 şi se ajunge la Rodna la 5,29. Se pleacă din Rodna la 17,21 şi se ajunge la Cluj la 21,33.

.

Comentarii

02/08/17 14:41
Al

Bine că au mai dres busuiocul, după ce în 2001 sub guvern PSD (Mitrea la Transporturi) şi-au luat mâna de pe ea dând-o MIS Grup Feroviar (d-lui Iugan). Atunci a început odiseea acestei secţii de cale ferată. În urmă cu patru ani era guvernul USL (la Transporturi Fenechiu, intrat la pârnaie, apoi Ponta interimar, după care d-na Mănescu). Cam aşa stau lucrurile.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]