Educaţia sexuală în şcoală !

“Se discută despre sex în şcoală şi familie?”

Şcoala Generală “Lucian Blaga” Bistriţa în parteneriat cu Asociaţia Moralia, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Inspectoratul Judeţean de Poliţie, Consiliul Judeţean şi Instituţia Prefectului, desfaşoară în perioada 23 noiembrie 2009- 19 Februarie 2010, “Proiectul de prevenire a consumului de alcool, tutuni, droguri, a bolilor cu transmitere sexuală şi a violenţei şcolare”.

Proiectul intraşcolar are un caracter educativ şi se adresează elevilor de clasa a VII-a, sub coordonarea profesorului - Andreea Hangan - coordonator proiecte si programe- Şcoala Generala”Lucian Blaga”.

Adolescenta este definite de obicei ca fiind perioada de dezvoltare a vieţii umane cuprinsă între pubertate şi maturitate. Acum, la pubertate, elevii clasei a VII-a trec prin schimbări fizice si fiziologice cu implicaţii asupra dezvoltatii psihologice.

Pubertatea este considerate a fi “ vârsta ingrată” în cursul căreia elevii prezintă un amestec incoerent de copilarie şi maturitate.

Întrucât la aceasta vârsta (11-14 ani) apar o serie de curiozităţi, întrebări, se formeaza păreri şi opinii legate de o serie de comportamente printre care şi cele sexuale şi întrucât marea majoritate a părintilor nu vorbesc cu copii lor despre asemenea subiecte, iar în şcoli profesorii nu se simt confortabili când discutiile par să se abată spre acest domeniu, am încercat prin intermediul acestor activităţi extraşcolare, să facem posibilă vizionarea unor materiale cu caracter audio visual să ajutam preadolescenţii în găsirea unor răspunsuri la întrebările legate de sexualitate corecte şi orientative, pornind de la ingrijorarea faţă de lipsa de informaţie a tinerilor, ceea ce îi face vulnerabili la boli cu transnmitere sexuala sau sarcini nedorite.

Pe măsura ce cresc, copiii îşi pun o serie de întrebări legate de sexualitate, de aceea diriginţii, psihologii şcolari, părinţii sunt cei care îi pot ajuta să clarifice problemele legate de sexualitate şi de formarea corectă a noţiunii de cuplu.

Comportamentul sexual este marcat de opinii şi reguli practice impuse de educaţie şi modul familial. În acest sens au un rol important structura şi dinamica familiei din care elevul face parte, modelul parental, tipul de relaţii, comunicarea intrafamiliala şi nu în ultimul rând modelele socio-culturale.

Elevii, se afla la vârsta formării identitatii sexuale, de aceea o educaţie corect oferită, din timp şi bine condusă, bazata pe o ghidare în domeniul sexualitatii prin:

Incurajarea elevilor de a căuta o persoană adultă, pe care o considera mai apropiată, de încredere care să le asigure informaţia corectă despre sexualitate.

Incurajarea preadolescentilor să se simtă confortabili atunci când pun întrebări legate de schimbările fizice din perioada pubertăţii.

Asistarea preadolescenţilor în demersul lor de a căuta lămuriri, de a acumula informaţii, în efortul lor de autoeducaţie pentru prevenirea sarcinilor nedorite şi a bolilor cu transmitere sexuală.

Educaţia sexuală a preadolescentului are rolul de a oferi un cadru educativ, de explicare a unor probleme esenţiale, care în caz contrar sunt lăsate la întâmplare ducând la devianţe sau angoase.

Primul cadru de educatie sexuala îl reprezinta familia personală şi al doilea şcoala. Un rol important îi revine pe lângă explicaţiilor de ordin psihologic şi fiziologic interiorizării normelor morale ca suport psihologic şi comportamental al individului de mai târziu.

Prof. Psiholog drd.- Andreea Hangan

Şcoala Generală “Lucian Blaga” Bistriţa

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5