Educatoare din Bistriţa vizitează Kaunas, Lituania în cadrul proiectului Erasmus+ Small Scientists Across Europe

Din 15 până în 21 aprilie 2018, profesori din 5 ţări europene au luat parte la cea de-a doua întâlnire de învăţare, predare şi formare în Kaunas, Lituania în cadrul proiectului Erasmus+ KA219 Small Scientists Across Europe (2017-1-FR01-KA219-037465). Reprezentantele oraşului nostru şi ale Grădiniţei cu Program Prelungit Nr. 3 Bistriţa, d-nele prof. Valentina Florea, Georgeta Ganea şi Ana Ursa, alături de d-na director prof. Carmen Muscari- Salvan şi coordonatoarea proiectului prof. Ionela Lazea, au vizitat şcoala gazdă Kauno lopšelis - darželis "Giliukas". Gazdele întâlnirii, d-na Jolanta Gaučienė, coordonatoare de proiect din Lituania şi d-na Jūrate Stakeliūnienė, directorul şcolii, au întâmpinat profesorii din ţările partenere (Franţa – coordonator de proiect, Estonia, Portugalia, Bistriţa şi Scorniceşti - România şi Turcia) cu pâine şi sare, iar în timpul ceremoniei de deschidere, copiii lituanieni au surprins participanţii cu cântece şi dansuri specifice fiecărei ţări prezente în proiect.

După vizitarea grădiniţei lituaniene am observat că unele din grupele adoptă în predare pedagogia lui R. Steiner (Waldorf), iar aproape jumătate din copii au nevoi educaţionale speciale, însă aceste nevoi sunt satisfăcute prin prezenţa cadrelor didactice specializate, profesorilor logopezi, psihologi, dar şi a mediului ambiental amenajat cu grijă. În apropierea grădiniţei gazdă se află Şcoala pentru Nevoi Speciale Kaunas, o şcoală pentru copii cu nevoi educaţionale speciale şi, în urma vizitării ambelor instituţii am observat căldura şi atenţia acordată copiilor, dar şi importanţa profesorilor de specialitate şi a mediului ambiental, atât în învăţământul de masă, cât şi cel special.

În cadrul sesiunilor de lucru, partenerii au fost împărţiţi în grupuri şi au participat la numeroase activităţi interactive cu copiii: realizarea de experimente ştiinţifice adaptate nivelului preşcolar, activităţi inter şi transdisciplinare care au integrat activităţile ştiinţifice (experimente) cu artă (pictura, modelaj, desen, colaj, activităţi practice etc.), dar şi activităţi psihomotrice sau senzoriale folosind metodologia S. Kneipp şi terapia de sunet. Alături de copiii lituanieni şi cadrele didactice, invitaţii au luat parte la jocuri distractive, jocuri muzicale în compania profesorului de muzică, jocuri imitative pentru dezvoltarea socio-emoţională, au observat sesiuni de terapie cu profesori de specialitate (logoped, psiholog etc.) şi momente de relaxare a copiilor cu ajutorul unor instrumente specifice. Sesiunile de lucru pentru parteneri au implicat şi prezentarea activităţilor desfăşurate în cadrul temei Pământ, schimbul de informaţii despre site-ul proiectului şi discutarea anumitor date despre platforma eTwinning.

Coordonatorii proiectului din fiecare ţară au avut întâlniri de lucru specifice pentru a stabili aspecte ale proiectelor, cum ar fi: experimentele ce urmează a fi realizate cu privire la cea de-a doua temă a proiectului - Aer, detalii privind crearea poveştilor despre tema aer, puzzle-uri şi calendarul activităţilor, dar şi pentru a împărtăşi idei despre viitoarele mobilităţi (întâlnirea transnaţională - Turcia şi Întâlnirea cu activităţi de învăţare, predare şi formare - Estonia).

În cadrul întâlnirii din Lituania, gazdele au pregătit o serie de vizite în concordanţă cu tema proiectului Erasmus+. Vizita la Observatorul Astronomic din Molėtai a fost educativă şi ne-a oferit ocazia să aflăm mai multe informaţii relevante pentru tema proiectului nostru, şi anume despre astronomie, am văzut un telescop şi am participat la o prezentare ilustrată de: planete, stele, nebuloase, galaxii. De asemenea, la Curiocity (Oraşul pentru copii curioşi), un spaţiu de joacă interactiv pentru copiii de până la 13 ani şi părinţii lor, am fost atraşi de aparatele şi jocurile menite să dezvolte curiozitatea copiilor şi care te invitau să zbori într-o navă spaţială, faci parte dintr-un echipaj de ambulanţă, aluneci pe un curcubeu, rezolvi mistere de detectiv sau să participi la o sesiune de gătit.

De asemenea, am aflat mai multe despre istoria şi cultura ţării gazdă vizitând obiective turistice din Oraşul Vechi din Kaunas şi oraşul Molėtai şi călătorind cu cel mai vechi mijloc de transport, funicularul Žaliakalnis.

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+, noul program al Uniunii Europene în domeniul educaţiei, formării profesionale, tineretului şi sportului.

Toate informaţiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.

Coordonator proiect prof. înv. preşcolar Ionela LAZEA

Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 3 Bistriţa

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5