Esti unul dintre “ciripitorii” romani de pe Twitter?

System, Network, News, Personal, Figures, ConnectionMediul online le ofera utilizatorilor de Internet posibilitatea de a interactiona prin intermediul unei game diversificate de retele sociale, asa cum sunt Facebook, LinkedIn, Instagram sau Twitter. Acestea retele de socializare reprezinta baza pentru majoritatea actiunilor realizate de catre oameni in mediul virtual (schimb de informatii, de opinii, canal de comunicare, expediere si receptionare de mesaje, continut video si audio, exprimarea unor stari si emotii, etc.). Majoritatea romanilor sunt familiarizati cu retelele sociale si modul de actiune al acestora, insa, nu toata lumea are conturi pe toate acestea; intr-un top al preferintelor online, de departe, castigator ar fi Facebook-ul. Ce se intampla, insa, cu Twitter, unul dintre cele mai rapide medii de transmitere a informatiei si printre cele mai fiabile canale de comunicare online? Sunt romanii reticenti sau nu la mesajele scurte care pot fi transmise pe Twitter (pana la 140 de caractere)? De ce majoritatea romanilor prefera Facebook, ca mediu de comunicare? Poate Twitter sa egaleze in popularitate reteaua lui Mark Zuckerberg?

Infiintata in anul 2006 de catre Biz Stone, Evan Williams, Jack Dorsey si Noah Glass, reteaua sociala Twitter ofera utilizatorilor sai posibilitatea de a comunica prin intermediul “tweeturilor”, care sunt niste mesaje scurte, in limita a 140 de caractere si care sunt niste hashtag-uri (ele sunt precedate de semnul #). Twitter-ul este o forma de Messenger sau mirc, care este cu mult mai imbunatatita, cu posibilitatea de personalizare a profilului detinatorului contului, in vederea obtinerii unui feedback rapiddin partea prietenilor sau persoanelor carora li se trimit aceste “tweets”. Activitatea posesorului contului va putea fi urmarita daca o persoana devine “follower” al contului, care este informat, astfel, despre tot ceea ce face detinatorul pe contul sau de Twitter (mesaje, stari, etc.). Din punct de vedere al comunicarii, Twitter reprezinta o forma foarte utila in special in domeniul marketingului.

GiZ.ro – Doza de Gadgeturi

In momentul actual, in Romania sunt aproximativ 350000 de conturi de Twitter, in timp ce Facebook are peste 8,4 milioane de conturi romanesti, ceea ce inseamna aproximativ 42% din nivelul populatiei Romaniei. Prin prisma acestor cifre, raportul dintre Facebook si Twitter este precum cel dintre Goliath si David; intrebarea este daca, in Romania, micutul Twitter va reusi sa se apropie sis a surclaseze faima uriasului Facebook in anii urmatori. Facebook are in ceea ce priveste gradul de varsta al utilizatorilor sai o medie situata intre 25 si 34 de ani; in cazul Twitter, se pare ca varsta celor care utilizeaza aceste servicii este peste 55 de ani. In ceea ce priveste nivelul accesarii serviciilor furnizate de catre Facebook, aproape 83,2% din cei care sunt activi pe Internet au vizitat acest portal. Reteaua Instagram sta si ea mai bine decat Twitter in ceea ce priveste varsta publicului roman care ii acceseaza continutul: media de varsta este cuprinsa intre 18-24 de ani, iar nivelul de penetrare in randul populatiei este de 7,25%, insa tendinta este de crestere a utilizarii acestei retele de socializare in anii ce urmeaza. In ceea ce priveste Twitter, se pare ca studiile au relevant faptul ca aceasta retea de socializare este preferata de catre persoanele care au varsta peste 55 de ani, cu un procentaj de 10,72% din nivelul populatiei din mediul online romanesc.

ANALIZĂ. Ce vârste au utilizatorii de Facebook, Twitter si Instagram? Facebook, popular pentru cei între 25 și 34 de ani. Instagram, creștere spectaculoasă pe targetul foarte tânăr

Romanii din diaspora prefera sa comunice in egala masura pe Facebook si Twitter, in special folosindu-se de cel din urma, atunci cand au de realizat comunicari rapide. Raportat la nivelul celebritatilor romane sau de origine romane care folosesc acest serviciu se pare ca balanta inclina in mod clar in defavoarea celor din tara. Prea putine vedete autohtone utilizeaza acest serviciu de comunicare, exemplul cel mai cunoscut fiind realizatorul emisiunii “Apropo Tv”, Andi Moisescu care are 130000 de “followers” pe Twitter. Spre deosebire de acesta, unul dintre cei mai cunoscuti romani din diaspora, Daniel Negreanu, jucator profesionist de poker, are peste 398000 de urmaritori, insa, acesta foloseste in mod intens Twitter-ul pentru a-si comunica starile sau gandurile, considerandu-l modalitatea cea mai utila de interactiune cu fanii sai.  Asadar, prezenta unor celebritati pe o retea sociala ii asigura acesteia un numar mai mare de utilizatori. Sa fie oare acesta raspunsul la intrebarea “de ce nu se bucura Twitter-ul de succes in Romania?”