„Evidenţa Persoanelor” cere instituţiilor şi companiilor să nu presteze servicii persoanelor cu acte de identitate expirate

Serviciul Public Comunitar Judeţean de Evidenţa Persoanelor Bistriţa- Năsăud face un apel către toate instituţiile publice sau private din judeţul Bistriţa –Năsăud, a căror activitate presupune printre altele şi identificarea persoanei în baza actelor de identitate, să refuze prestarea de servicii acelor persoane care prezintă cărţi sau buletine expirate, deteriorate ori care nu mai reflectă realitatea din punct de vedere al numelui, adresei de domiciliu sau a celei de reşedinţă.

“Rugăm pe această cale lucrătorii acestor instituţii să îndrume cetăţenii aflaţi în situaţiile de mai sus menţionate, spre serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor pentru a intra în legalitate cu acte de identitate”, transmite comisarul şef Liliana Cotfas, director executiv al SPCEP Bistriţa-Năsăud.

         O nouă carte de identitate  poate fi eliberată la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;  dacă s-au modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii (exemple: schimbarea numelui/prenumelui pe cale administrativă; adopţie; constatarea unor greşeli de scriere la întocmirea actului de stare civilă; înregistrarea unei persoane în poziţia de "copil găsit" şi identificarea ulterioară a actului de naştere întocmit iniţial, între acestea existând neconcordanţă la data naşterii; înregistrarea tardivă a naşterii unei persoane, cu   înscrierea numai a anului de naştere etc ş.a.); în cazul schimbării domiciliului, a denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;

  în cazul schimbării domiciliului, a denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor; în cazul atribuirii unui nou CNP; în cazul deteriorării actului de identitate; în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate; când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;  în cazul schimbării sexului;  în cazul anulării; pentru preschimbarea buletinelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile.

„În situaţia cetățenilor români care au domiciliul în România și se află temporar în străinătate, eliberarea cărții de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din ţara respectivă”, menţionează comisarul şef Liliana Cotfas.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5