Facilităţi fiscale si in acest an

Stabilirea taxelor şi a impozitelor locale pentru anul 2009 s-a făcut cu acordarea unor facilităţi fiscale de scutire sau reducere la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren pentru persoanele fizice cu venituri mici. În această categorie se încadrează minorii, moştenitori ai unor imobile, aflaţi sub tutelă, plasament familial sau încredinţare; persoanele fizice care într-un an beneficiază numai de indemnizaţia de şomaj şi/sau ajutor social, alocaţie de sprijin; persoanele singure pensionate pentru limită de vârstă sau care aparţin unor familii cu venituri mici, care se încadrează în prevederile Legii 416/2001 şi care gospodăresc proprietatea deţinută la adresa de domiciliu. Facilităţile fiscale de care beneficiază aceste persoane sunt: scutirea la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren în proporţie de sută la sută în cazul unor venituri nete totale pe proprietate mai mici de limita stabilită pentru venitul minim garantat, conform Legii 416/2001, de ajutorul social sau de alocaţia de sprijin; reducerea cu 50 la sută a impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren în cazul unor venituri nete totale pe proprietate situate între venitul minim garantat, conform Legii 416/2001, ajutorul social sau alocaţia de sprijin şi salariul minim brut pe ţară.

Respectivele facilităţi fiscale se acordă numai pentru clădirea sau terenul situate la adresa de domiciliu a solicitantului. Înlesnirile la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren se acordă numai pe bază de cerere scrisă, care trebui să cuprindă: elementele de identificare a contribuabilului; sumele datorate sau neachitate la bugetul local constând în impozit pe clădiri şi impozit pe teren, inclusiv majorările de întârziere, dobânzile şi penalităţile datorate pentru neplata la termen; perioada pentru care sumele sunt datorate sau neachitate, precum şi data scadenţei acestora; natura facilităţii fiscale solicitate şi o succintă prezentare a cauzelor care au dus la imposibilitatea de plată a debitelor pentru care se solicită înlesnirea. Pe lângă toate acestea, este nevoie şi de câteva documente, precum: actele autentice sau copii autentificate după acestea, care fac dovada proprietăţii (contract de vânzare-cumpărare, titlu de proprietate, certificat de moştenitor, extras de carte funciară având o vechime mai mică de 30 de zile etc.); copie după actul de identitate; declaraţie pe propria răspundere privind venitul net realizat, potrivit modelului din Legea 416/2001; dovada de la serviciul de stare civilă şi autoritate tutelară din cadrul Primăriei Beclean, în cazul persoanelor minore sub tutelă, plasament familial sau întreţinere; adeverinţă privind încadrarea în condiţiile legii 416/2001 privind venitul minim garantat eliberată de serviciul de asistenţă socială al Primăriei, în cazul persoanelor vârstnice cu venituri mici; cupon de pensii; orice alte documente considerate utile pentru soluţionarea cererii.

Dosarul care se înaintează compartimentului de impozite şi taxe locale va mai cuprinde şi rezultatul anchetei sociale efectuate de serviciul de stare civilă şi autoritate tutelară din cadrul Primăriei referitoare la situaţia socială a solicitantului, alături de nota de constatare întocmită de inspectorii compartimentului de impozite şi taxe locale. Dosarul va fi înaintat primarului, care va întocmi propuneri de aprobare sau de respingere a cererii de scutire sau de reducere la plata impozitului pe clădiri sau a celui pe teren. Propunerile vor fi apoi înaintate Consiliului Local pentru dezbatere, aprobare sau respingere.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5