FAPTE FRUMOASE, INIMI VOIOASE!

La casa memorială „Andrei Mureşanu”, filiala Bibliotecii Judeţene Bistriţa-Năsăud, luni, 21 februarie, elevi de la cercul de teatru, ciclul primar, grupele de luni şi de sâmbătă, de la Palatul Copiilor Bistriţa, sub îndrumarea doamnei Ionela Nuşfelean (profesoara lor), repetă pentru un eveniment important. Este vorba de aniversarea a 75 de ani de la naşterea scriitorului MARIN SORESCU.

Copiii sunt emoţionaţi. Totuşi, nu se prea încurcă, ci se descurcă! Sunt câţiva părinţi sosiţi în sală, încă din faza de repetiţie. Acum se discută regulile esenţiale în „cucerirea scenei” (fiecare spune câte una). Începem să citim despre sărbătorit. Un elev mai mare, venit să asiste, a spart gheaţa. Apoi şi noi parcurgem, şi cu voce tare, materialul powerpoint proiectat, pregătit de doamna bibliotecară Angela Costin. Toţi sunt fascinaţi de informaţiile aflate, de faptul că opera lui MARIN SORESCU a fost tradusă în peste 20 de limbi.

Părinţi, bunici au început să apară mai mulţi. Doamna profesoară ţine o scurtă cuvântare despre experimentele noastre creative, teatrale. Începem. Copiii şi-au ales câte o pagină din cartea „Lulu şi Gulu-Gulu”, scrisă de autorul sărbătorit. Poeziile se recită mai întâi fără cuvinte, în ordinea crescătoare a numerotării paginilor. Spectatorii sunt provocaţi să spună ce au înţeles din interpretarea mimată a poeziilor. După ce fiecare copil termină de comunicat doar prin gesturi, mişcare scenică şi expresivitatea feţei, rămâne „în statuie” până ce publicul ghiceşte (sau nu...) ce s-a interpretat. Dezlegarea efectivă a jocului: copiii recită cu cuvinte, expresiv, ceea ce s-a mimat.

Când fiecare a terminat, îşi scrie pe bileţel numele şi-l pune într-o pălărie specială, care anul trecut a fost a unei eleve, ce a jucat rolul lui Marin Sorescu, în scenariul „La ce latră Grivei?”. Doamna bibliotecară imortalizează momentele importante. Din pălărie, Loredana, o elevă de la gimnaziu, asistentă în cadru, extrage tot câte trei bileţele şi norocoşii (se epuizează, pe rând, etichetele, deci – toţi sunt norocoşi) recită poeziile, în acelaşi timp, prin mimă, „în orchestră” (propria noastră invenţie!). La încheierea activităţii copiii sunt premiaţi cu bomboane, caramele. Dar adevăratul premiu pe care ni l-am dăruit unii altora a fost poezia lui MARIN SORESCU!

Horia Iulius Şirlincan, clasa a IV-a

creaţie literară/ teatru

Palatul Copiilor Bistriţa

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5