Angajatorii intră în reţea

Firmele trebuie să pună la punct registrele electronice de evidenţă

Începând cu luna februarie, ITM B-N are acces la un nou raport de verificare a contractelor individuale de muncă ale salariaţilor din registrul electronic de evidenţă prin utilizarea CNP-urilor. Angajatorii trebuie să înregistreze de două ori salariaţii: pe carnetele de muncă tradiţionale, dar şi în registrele de evidenţă electronice. Fiecare angajat va avea un dosar electronic personal, în care va apărea fiecare modificare din contractul de muncă.

Angajatorii au obligaţia de a înfiinţa un registru de evidenţă a salariaţilor, în format electronic, şi de a-l transmite la Inspectoratul Teritorial de Muncă Bistriţa-Năsăud, în termen de 20 de zile de la data angajării primului salariat.

„Registrul general de evidenţă a salariaţilor în format electronic se completează în ordinea angajării, iar modificările care intervin în elementele acestuia trebuie transmise Inspectoratului Teritorial de Muncă în termen de cinci zile de la data de la care acestea au intervenit”, se arată într-un comunicat de presă emis de ITM B-N.

Antreprenorii care au înfiinţat sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte unităţi de acest gen, fără personalitate juridica, cărora le-au delegat competenţa încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, pot delega acestora şi competenta înfiinţării registrului.

„Menţionăm că acest raport poate fi utilizat pentru a răspunde solicitărilor venite din partea birourilor executorilor judecătoreşti, birourilor executorilor bancari, instanţelor de judecată, organelor de cercetare şi urmărire penală”, ne-a precizat Sergiu Rus (foto), inspector şef ITM B-N.

Procedura privind transmiterea registrului în format electronic se stabileşte prin ordin al ministrului Muncii, iar furnizarea de informaţii din registrul general de evidenţă a salariaţilor în format electronic se tarifează cu suma de 10 lei/salariat.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5