Fiscul se mută în online. Vezi ce declaraţii se vor depune obligatoriu prin mijloace electronice!

Declaraţiile fiscale care se vor depune obligatoriu online, de către toate categoriile de contribuabili, prin intermediul internetului, pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, începând cu declararea obligaţiilor fiscale aferente lunii ianuarie 2018 sunt:

Formular 100 – “Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”;

Formular 101 – “Declaraţie privind impozitul pe profit”;

Formular 120 – “Decont privind accizele”;

Formular 205 – “Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, veniturile din jocuri de noroc şi câştigurile/pierderile din investiții, pe beneficiari de venit”;

Formular 207 – “Declaraţie informativă privind impozitul reținut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenți”;

Formular 208 – “Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal”;

Formular 300 – “Decont de taxă pe valoarea adăugată”;

Formular 301 – “Decont special de taxă pe valoarea adăugată”,;

Formular 307 – “Declaraţie privind sumele rezultate din ajustarea/corecţia ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adăugată”;

Formular 311 – “Declaraţie privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”;

Formular 390 VIES – “Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare”;

Formular 394 – “Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA”;

Formular 710 – “ Declaraţie rectificativă”

            Atenţionăm de asemenea angajatorii şi entitățile asimilate acestora, că „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”  - formular 112, se depune numai prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, conform legii.

           Transmiterea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice conferă doar avantaje: economiseşte timpul, cheltuielile cu deplasarea şi consumabilele necesare tipăririi, contribuind astfel şi la protecţia mediului înconjurător

           Pentru depunerea declaraţiei, plătitorul/împuternicitul trebuie să deţină un certificat calificat privind semnătura electronică,eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001, Republicată.

           Declaraţiile menţionate se completează/validează cu ajutorul programelor de asistentă disponibile gratuit pe portalul www.anaf.ro la adresa https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/710.html sau în birourile pentru asistenta contribuabili.

Contribuabilii trebuie să aibă în vedere faptul cã refuzul transmiterii sau depăşirea termenelor legale pentru transmiterea declaraţiilor fiscale se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 5.000 lei.

Baza legală:

Ordinul preşedintelui ANAF nr. 2326 din 02 august 2017 privind declaraţiile fiscale care se transmit obligatoriu prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanţă (M.O. nr. 649 din 08.08. 2017) Ordinul Ministerului Finanţelor Publice  nr. 1.024/20 iulie 2017pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a "Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate" ( M.O. nr. 716 din 05 septembrie 2017)

             

        Parasca Constantin Cristian                              Compartimentul de Comunicare 

                   p.Şef administraţie 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5