Florin Pop, STS BN: Descărcaţi Aplicaţia 112! Răspundeţi rapid şi punctual operatorului! Sunaţi la 112, chiar dacă nu sunteţi siguri că e o urgenţă! Localizarea o dă operatorul de telefonie

Un reprezentant al Direcţiei Judeţene de Telecomunicaţii Speciale, Florin Pop, a fost invitat astăzi la şedinţa Colegiului Prefectural de la Sânmihaiu de Câmpie, de către prefectul Ovidiu Frenţ şi subprefectul Ciprian Ceclan, pentru a arăta modul în care funcţionează sistemul de urgenţă 112 şi pentru a face o serie de recomandări.

„112 este un serviciu de urgenţă, urgenţă conform legii înseamnă protecţia vieţii, a proprietăţii, a mediului. În momentul în care cetăţeanul face un apel la 112, cei din cadrul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale preiau apelul şi în funcţie de urgenţa încadrată este distribuit apelul la dispecerul de la alte agenţii – Poliţie, Ambulanţă, Jandarmerie sau Pompieri, ISU SMURD. Rugămintea mea este să colaboraţi la întrebări. Noi numim interviu, în durata interviului noi trebuie să obţinem datele urgente ca să ne dăm seama unde încadrăm. Durata medie naţională a interviului a fost 40 de secunde, momentul în care noi încercăm să ne dăm seama ce s-a întâmplat, unde s-a întâmplat, cine sunteţi, mai sunt şialte informaţii vitale. De exemplu, dacă este o urgenţă medicală, vârsta persoanei. Una este să fie un copil, un sugar, o persoană în vârstă, adică în funcţie de competenţele medicale.  În funcţie de datele pe care le obţinem, dacă este o urgenţă reală, pentru că din păcate sunt şi multe alte lucruri care nu sunt urgenţe, transferăm inclusiv simultan la mai multe agenţii, adică nu doar la Ambulanţă, ci şi SMURD. (...). Se iau decizii în timpul apelului”, a explicat reprezentantul STS BN.

Acesta a ţinut să precizeze că localizarea este dată de operatorii de telefonie, iar precizia este dată de densitatea antenelor amplasate în acea rază, iar acest lucru se întâmplă şi în alte ţări. Nu vorbim de sisteme de localizare pentru sisteme ofensive etc.

„Noi primim informaţia de localizare de la operatorul de telefonie. În momentul când intră un apel, informaţia de localizare este instant, de la operator. Ţine de densitatea celulelor, a back station-urilor, a pilonilor, a antenelor. În mediul urban, cadrul e mai restrâns. Raza de localizare nu noi o stabilim, noi primim acea informaţie de la operatorii de telefonie. Acesta este sistemul la ora actuală”,a menţionat el.

Florin Pop a recomandat tuturor celor care deţin telefoane mobile să îşi descarce aplicaţia 112.

„O altă recomadare pe care mi-am mai permis-o şi la alte prezentări. Dacă nu ştiţi dacă e o urgenţă, sunaţi la 112. Nu vă amendează nimeni că asta nu e urgenţă, de ce ai sunat. Unde există nesiguranţă, mai bine să sune cineva la 112, că de aceea este operator, care obţine informaţiile, poată să o trieze, să ofere sprijin, după caz. Recomand la toată lumea să descarce aplicaţia 112. Eu o am pe telefon, familia mea o are de când s-a lansat”, a precizat acesta.

Pentru aplicaţie e nevoie de internet, de date mobile, coordonatele vin din telefon, practic ce oferă telefonul. Aplicația permite transmiterea automată a coordonatelor geografice de pe telefonul mobil al persoanei care raportează un caz de urgenţă, pe teritoriul României, direct către Serviciul 112, dacă dispune de o conexiune de date activă şi de un telefon compatibil cu funcţia de localizare.

Florin Pop a adăugat că şi la noi în judeţ a fost nevoie de localizare a unor persoane care nu ştiau unde se află, dar au fost localizate, de obicei, pe zonele cu acoperire slabă sau drumurile despre care anumite persoane cred că sunt asfaltate şi au ajuns cu maşina.

Acesta a mai spus că din punct de vedere al duratei înterviului pe care îlia operatorul 112, România stă foarte bine, fiind aliniată standardelor europene, EENA – European Emergency Number Association.

„Când operatorul de la 112 pune nişte întrebări foarte punctuale, rugamintea este să răspundeţi rapid şi punctual. Bineînţeles, asta nu înseamnă că nu trebuie să îi oferiţi şi alte informaţii, dar alea sunt primele, ca să ne dăm ce se întâmplă, unde se întâmplă. Scurtarea timpului de interviu depinde şi de apelant şi de operator”, a spus Florin Pop.

Reprezentantul STS BN a făcut o demonstraţie a aplicaţiei 112, cerând inclusiv localizarea apelantului.

Comentarii

01/08/19 14:08
cititor

Trebuie luate masuri sa se revina , sa se regandeasca si reformuleze " aberatia " prin care serviciile screte sa nu mai participe la activitati de investigare a criminalitatii si sa nu mai furnizeze date si indicii care sa poata fi folosite in scop penal si procesual-penal, precum si de localizare al celor care intra in sistemul de radiotelefonie ( sau telefonie prin fir ) ... indiferent cine este, de unde suna si in ce scop , pentru ca este in scopul vietii, integritatii noastre a tuturor si al apararii bunurilor , ordinii si securitatii publice cu caracter general, nu doar privat si particular, iar cartelele pre-pey sa fie desfiintzate si nimeni sa nu mai poata fi logat in sistemul de telefonie fara a se sti exact identitatea acestuia .
Repuneti inapoi organele statului cu competentele lor avute din vremea lui Ceausescu si va fi bine in Romania pe care strainatatea, NU VREA DECAT SA NE DISTRUGA COMPLET SI SA NE DESFIINTZEXE CA STAT NATIONAL !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]