Fundatia Progress a auditat performanţa primăriilor şi a instituţiilor publice

In perioada Octombrie 2015 – Aprilie 2016, Fundatia Progress alaturi de 250 voluntari si peste 1600 cetateni au auditat performanta primariilor si a institutiilor publice locale din 14 orase prin aplicarea unui chestionar de analiza a perceptiei. In urma generarii rapoartelor de audit si a prezentarii acestora institutiilor locale, prin intalniri in agorele comunitare din biblioteci, voluntarii si cetatenii au reusit sa determine, in unele cazuri, schimbarea modului in care autoritatile si serviciile publice locale raspund nevoilor comunitatii.


Context

Desfasurat in Bistrita, Brasov, Bucuresti (Sector 6), Cluj-Napoca, Deva, Drobeta-Turnu Severin, Focsani, Oradea, Ploiesti, Piatra-Neamt, Ramnicu Valcea, Suceava, Targu-Jiu si Tirgu Mures, auditul performantei a reprezentat un exercitiu practic prin care voluntarii din proiectul “Al Treilea Spatiu al Cetateniei Active” si-au consolidat capacitatea de a fi cetateni activi. Chestionarul a fost aplicat unui esantion de convenienta avand 115 cetateni/oras (in medie 60 pentru primarie si 55 pentru serviciile publice auditate), evaluand perceptia acestora cu privire la performanta institutionala.

Institutiile si furnizorii de servicii publice locale vizate de audit au fost: SC Aquabis SA Bistrita, Regia Autonoma de Transport Brasov, Regia Autonoma de Transport Bucuresti, Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj Napoca, Spitalul Judetean de Urgenta Deva, Biblioteca Judeteana „I.G. Bibicescu“ Dr Turnu Severin, SC Transport Public SA Focsani, SC Termoficare SA Oradea, Spitalul Judetean de Urgenta Prahova, Inspectoratul Scolar Judetean Neamt, Inspectoratul Scolar Judetean Valcea, Spitalul Judetean de Urgenta “Sf. Ioan cel Nou” Suceava,  Inspectoratul Scolar Judetean Gorj si Spitalul Clinic Judetean Targu Mures.


Metodologie si rezultate

Chestionarul de audit a masurat perceptia respondentilor pe 5 seturi de dimensiuni-cheie (etica si moralitate; impartialitate si lipsa conflictelor de interese; incredere si responsabilitate; calitate si competenta; transparent si participare publica), ceea ce a permis calcularea unui indice al performantei per institutie, exprimat numeric intre 10 si 50 (10 fiind scorul minim de performanta, iar 50 – scorul maxim).

Raspunsurile colectate indica urmatoarele scoruri de audit pentru primarii:  28,61 (Primaria Municipiului Focsani – performanta medie); 27,02 (Primaria Municipiului Piatra-Neamt – performanta medie); 26,38 (Primaria Municipiului Targu Mures – performanta medie); 26,33 (Primaria Municipiului Oradea – performanta medie); 23,4 (Primaria Municipiului Targu-Jiu – performanta medie); 23,07 (Primaria Municipiului Brasov – performanta medie); 22,88 (Primaria Municipiului Cluj-Napoca – performanta medie); 21,90 (Primaria Municipiului Ramnicu Valcea – performanta medie); 21,89 (Primaria Municipiului Deva – performanta medie); 20,03 (Primaria Municipiului Suceava – performanta medie); 19,29 (Primaria Municipiului Bistrita – performanta slaba); 19,24 (Primaria Municipiului Drobeta-Turnu Severin – performanta slaba); 18,32 (Primaria Municipiului Ploiesti – performanta slaba); 14,97 (Primaria Sectorului 6 – Bucuresti – performanta slaba).

Pe de alta parte, celelalte institutii de interes public analizate au obtinut urmatorii indici de performanta: 23,12 (Biblioteca Judeteana “I.G.Bibicescu” din Drobeta-TurnuSeverin – performanta medie); 21,91 (Inspectoratul Scolar Judetean Neamt – performanta medie); 19,40 (Inspectoratul Scolar Judetean din Targu-Jiu – performanta slaba); 19,01 (SC Transport Public SA Focsani – performanta slaba); 17,83 (Inspectoratul Scolar Judetean Valcea – performanta slaba); 17,60 (Spitalul Climic Judetean de Urgenta Cluj); 17,50 (Spitalul Clinic Judetean Tirgu Mures); 17,09 (SC Aquabis SA Bistrita – performanta slaba); 16,10 (Regia Autonoma de Transport Brasov – performanta slaba); 15.24 (Spitalul Judetean de Urgenta din Deva – performanta slaba);  15.15 (SC Termoficare SA Oradea – performanta slaba); 12.90 (Regia Autonoma de Transport Bucuresti – performanta slaba); 12.75 (Spitalul Judetean de Urgenta Prahova – performanta slaba).

Click aici pentru a accesa/descarca rapoartele de audit elaborate pentru cele 14 primarii si 14 institutii publice.

Atentie! Rezultatele obtinute de primarii si servicii publice reprezinta perceptia lotului de cetateni investigati si nu pot fi generalizate pentru intreaga comunitate.


Cand cetatenii auditeaza, institutiile (majoritatea) iau masuri

Salutam deschiderea catre dialogul public al institutiilor care au raspuns invitatiei de a afla rezultatele auditului si care au agreat urmatoarele masuri de imbunatatire a performantei in domeniile indicate de cetateni:

  • Imbunatatirea structurii paginii web, optimizarea modului de anuntare al sedintelor si adecvarea continutului comunicatelor la limbajul comun (Primaria Bistrita);
  • Imbunatatirea calitatii serviciilor oferite de compartimentului de Relatii Publice si activarea Telefonului Consumatorului (SC Aquabis SA Bistrita);
  • Evaluarea mijloacelor de comunicare cu societatea civila pentru a identifica si aplica cele mai adecvate instrumente de asigurare a transparentei informarii si facilitarii participarii civice (Primaria Municipiului Brasov);
  • Organizarea unei intalniri (in spatiul si cu facilitarea Bibliotecii Judetene “Octavian Goga” Cluj) intre reprezentantii Spitalului (department de relatii publice cu functii redefinite/reproiectate) si organizatii ale beneficiarilor (apartinatori), furnizori de servicii sociale, culturale pentru prezentarea preocuparilor si actiunilor de interes comun, punand bazele unui plan de imbuntatire a perceptiei publice a institutiei; promovarea initiativelor institutiei: panoul de informare a apartinatorilor, emisiunea educativa locala: “Pastila de sanatate” (Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj – Napoca);
  • click aici pentru a vedea lista completa de masuri.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5