Inspectorul școlar general Cristi Nicula: 17 unități derulează proiecte în prima etapă a PNRAS de care beneficiază peste 2200 elevi din județ!

Inspectorul școlar general Cristian Nicula a prezentat o radiografie a proiectelor derulate de  17 unități de învățământ din Bistrița-Năsăud, incluse în prima etapă a Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS). Potrivit acestuia, la nivelul județului, de aceste proiecte beneficiază  2227 de elevi. Opt unități de învățământ au asigurat masă caldă prin PNRAS. Toate aceste unități școlare au aigurat ore remediale prin PNRAS, iar 13 școli au oferit consiliere și orientare școlară pentru 1223 elevi.  De asemenea, a transmis inspectorul școlar general Cristi Nicula,  12 unități de învățământ incluse în prima etapă PNRAS au oferit consiliere psihologică pentru 992 elevi. În plus, 12 școli au asigurat inclusiv asistență pentru părinți. Nu în ultimul rând, 16 unități de învățământ au organizat excursii/deplasări în scop educațional, prin PNRAS.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                Unități școlare finanțate în Bistrița-Năsăud!

  1. Școala Gimnazială Nr.7 Viiișoara                      
  2. Școala Gimnazială Budacu de Sus        
  3. Școala Gimnazială   Budești   
  4. Școala Gimnazială Dumitra
  5. Școala Gimnazială "Grigore Herinean" Galații Bistriței
  6. Liceul Tehnologic Lechința        
  7. Școala Gimnazială Nr.1 Leșu      
  8. Școala Gimnazială Livezile         
  9. Școala Gimnazială "Iacob Si Ioachim Mureșanu" Rebrișoara       
  10. Școala Gimnazială "Ion Pop Reteganul" Reteag       
  11. Școala Gimnazială Șieu    
  12. Școala Gimnazială Șieu-Măgheruș       
  13. Școala Gimnazială Șieuț  
  14. Școala Gimnazială Sânmihaiu De Câmpie        
  15. Liceul Teoretic "Constantin Romanu Vivu" Teaca    
  16. Școala Gimnazială Tiha Bârgăului       
  17. Școala Gimnazială Tureac      

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată” și a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență  cu o valoare de 543 milioane euro. Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), care stă la baza implementării programului, este un instrument dezvoltat și pilotat de Ministerul Educației cu sprijinul Băncii Mondiale și cu finanțare prin Instrumentul de asistență tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.

PNRAS reprezintă răspunsul Ministerului Educației la problematica părăsirii timpurii a școlii și a abandonului școlar, se adresează elevilor aflaţi în risc de abandon, în special elevi aparţinând grupurilor vulnerabile, elevi aparţinând minorităţii rome, elevi din mediul rural și urban mic, elevi cu dizabilităţi sau cerințe educaționale speciale (CES), elevi din comunităţi dezavantajate economic, copii în risc de excluziune socială pe fondul sărăciei, lipsa locuinței, familie monoparentală, familii dezorganizate, elevi expuși altor riscuri sociale. Programul este unul de susținere a reformei sistemului educațional, iar obiectivele sale sunt pliate pe realitatea și nevoile educaționale ale fiecărui elev în parte și ale tuturor elevilor dintr-o școală, iar în implementarea lui se vor regăsi și componente sociale.

Conform practicilor internaționale, PNRAS utilizează trei pârghii pentru a fi sustenabil:

- autonomia școlii în utilizarea resurselor - granturile vor fi implementate direct de către unitățile de învățământ, în colaborare cu comunitatea locală;

- răspundere pentru rezultate – sunt stabilite țintele ce trebuie atinse la nivel de școală: o rată mai mare de înscriere, o rată mai mică de absenteism, o rată mai mare de participare la examenele naționale, un procent mai mare de elevi care reușesc sa promoveze examenul de final de ciclu cu cel puțin nota 6;

- evaluare - monitorizarea elevilor detectați în risc de abandon pentru a fi sprijiniți prin planuri individuale de învățare.

Astfel, PNRAS este cel mai mare program de sprijinire a participării la educație din istoria recentă a României și primul program coerent la nivel național care urmărește scalarea unor măsuri dovedite eficiente la nivel local, individual, în scopul atingerii unui important obiectiv de țară: creșterea gradului de echitate a sistemului de învățământ.

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5