Ioan Turc: Aquaparcul, o nouă aventură financiară, la fel ca pârtia de schi

Preşedintele PNL Bistriţa, Ioan Turc, susţine că intenţia de contractare a unui credit pentru realizarea unui Aquaparc în complexul Wonderland ar fi „o altă aventură financiară după cea legată de realizarea pârtiei de schi”. În opinia sa, primarul Bistriţei ar trebui să analizeze mai bine oportunitatea unei astfel de investiţii cu „final incert”.
„Astăzi oraşul are trei bazine private, mai are şi un ştrand municipal, reabilitat, din păcate insuficient. Eu cred că Primăria municipiului Bistriţa trebuie să găsească politici care să-i susţină investitorii, nu să-i omoare. O asemenea investiţie de genul Aquaparc, nesustenabilă din punctul meu de vedere pe termen mediu şi lung, ar rezolva, din nefericire, un singur lucru: i-ar pune pe butuci pe cei care au investit în afaceri, în Bistriţa, cu un anumit specific”, a explicat Turc.
Acesta a menţionat că ştrandul municipal ar fi trebuit să fie acoperit, mai ales că locaţia era potrivită, în mijlocul oraşului, chiar dacă costurile erau mai mari.
Ioan Turc a mai spus că nu se poate compara situaţia de la Bistriţa cu cea de la Băile Figa, pentru că acolo se valorifică o resursă naturală. „Băile Figa nu trăiesc din frecventarea de către cei din Beclean. Băile Figa trăiesc în primul rând datorită turiştilor care vin în Beclean şi bravo primarului din Beclean că a reuşit un asemenea proiect. Vă asigur că nu am pic de invidie pe proiectele inteligente, pe proiectele care aduc plus valoare oraşului. Proiectele trebuie să fie orientate către creşterea confortului urban şi către dezvoltare, dar eu nu văd aşa ceva la Bistriţa, a adăugat Ioan Turc.
Liderul PNL Bistriţa a făcut referire şi la necesitatea ca municipalitatea să se ocupe din timp de reparaţiile curente pe străzi. De asemenea, acesta a sugerat şi o soluţie pentru fluidizarea traficului în zona Gării, în sensul de a se amenaja o trecere la nivel cu calea ferată care să unească străzile Gării cu Tărpiului, aşa cum era acum 40 de ani, care nu ar fi deranjată „de două ghezeşuri” care trec zilnic.

Comentarii

10/02/17 15:00
Remus

Cretu o tine langa cu Centrul intermodal de transport care in fond este o tampenie. Ce rost are acea platforma de beton cocotata peste peroanele de tren cu atat mai mult cu cat activitatea feroviara in gara Bistrita se reduce la doar cateva trenuri de calatori. In plus, este o solutie complicata, costisitoare si inutila avand in vedere ca la cate trenuri si ce fel de trenuri vin sau pleaca, sala de asteptare si peroanele stau mai mult goale. Prin urmare, nu are nici o noima sa mai faci o platforma suspendata sub care nu se intampla nimic.
Pe de alta parte nu se rezolva nici problema fluidizarii circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma presupune construirea unor rampe care complica si mai mult circulatia, intrucat strazile din jurul garii sunt inguste. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Daca se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Oricum circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului este extrem de redusa ceea ce permite realizarea legaturii intre strada Garii si Tarpiului printr-o trecere la nivel cu calea ferata, asa cum a fost inainte.
In felul acesta s-ar putea deschide nu doar circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici, dar si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.

11/02/17 12:31
Balan Marius- i...

ASa este. O investitie inutila intr-un proiect de tip STRUTO- CAMILA mi se pare o bataie de joc pt. BANUL PUBLIC. Avem in schimb alte doua variante mult mai interesante. Apele sarate de la SLATINITA si LACUL de la MHC si impejurimile. Cu un parteneriat solid intre noul proprietar si Primarie se poate naste un proiect folositor pt bistriteni . Cred cu tarie ca toti bistritenii isi doresc acest lucru. Cu vointa si pricepere consilierii pot sa se inteleaga cu noul proprietar si sa cumpere trei sferturi din lac, pana la CANALUL de FUGA amenajat de curand. A inceput si decolmatarea lacului, care dureaza pt. ca un singur om nu poate face minuni peste noapte. Incepand de astazi vom strange semnaturi pt. a cere CL-ului ca acest deziderat mai vechi sa se implineasca. Am promis ca daca se va intampla acest lucru, voi dona din padurea proprietate postele de stejar necesare pt. refacerea pontoanelor deteriorate si furate.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5