Ioan Turc, preşedinte PNL BN: Primăria Bistrița nu poate fi un premiu pentru debut în administrație

Înțelegând îngrijorarea unor concitadini cu privire la soarta alegerilor locale din această toamnă, vă răspund scrisorii deschise în încercarea de a clarifica poziția mea și a partidului pe care îl conduc la nivel județean.

Avem discuții atât cu dl. Ionuț Simionca, președintele județean al PMP, cât și cu dl. Călin Stan de la USR-Plus, în urma cărora, sper, vom reuși să ieșim cu o formulă unitară la alegerile locale. În ceea ce mă privește, sunt decis să candidez și să câștigăm alegerile alături de zecile de mii de bistrițeni care s-au săturat de administrația PSD. Sunt reprezentantul unui partid mare, istoric, cu mulți oameni de valoare, dar am intrat în această competiție în urma unor sondaje de opinie ce au arătat care sunt preferințele și așteptările bistrițenilor. Cunosc bine problemele municipiului, dar și soluțiile care ne vor îmbunătăți viața. Voi valorifica în interesul bistrițenilor experiența celor mai buni primari din România, edilii PNL Emil Boc de la Cluj, Ilie Bolojan de la Oradea, Mircea Hava - primar de Alba Iulia până anul trecut - sunt doar câteva exemple.

Vreau ca lucrurile să se întâmple repede, pentru că nu mai avem timp. Toate orașele din Ardeal ne-au luat-o înainte. Cu voia românilor, PNL va fi principalul partid de guvernământ în următorii 4 ani, context în care sunt decis să fructific absolut toate oportunitățile interne de finanțare. Consider că Primăria Bistrița, cea mai grea instituție publică la nivel județean, cu cel mai mare buget. dar și cu cele mai multe probleme, nu poate fi un premiu pentru debut în administrație.

Am învățat mult de-a lungul anilor și doresc să-mi pun experiența în slujba oamenilor. Am lucrat ani de zile în mediul privat, înainte de a fi în serviciul public, făcând consiliere juridică pentru societăți comerciale importante din județ (Plastsistem din grupul Teraplast, Matcon, Top-Romchim etc.). În relativ scurta perioadă de viceprimar, 2005-2007, am inițiat proiecte importante pentru bistrițeni. De pildă, reabilitarea capitală a uneia dintre cele mai importante axe de transport, din bani guvernamentali: Libertății, Independenței, Gării, Republicii, 1 Decembrie, Calea Moldovei. Rămâne până astăzi cea mai mare investiție guvernamentală în municipiu, de 250 de mld. lei vechi. Mai mult, am asigurat REABILITAREA CAPITALĂ (nu bituminarea superficială) a 32 de străzi din municipiu. Am gestionat intrarea în insolvență a societății de termoficare în regim centralizat, Proditerm, o gaură neagră pentru bugetul public, dar și achiziționarea a 1000 de centrale de apartament, cu montaj inclus, pentru cazurile sociale. Aceste familii, care rămăseseră debranșate de la căldură și apă caldă, au beneficiat de gratuitate și nimeni nu a avut de suferit la venirea iernii.

Am gândit și am demarat reabilitarea centrului istoric și am făcut primul pas prin proiectul de construire a blocurilor pentru chiriașii din centrul vechi, după care nu s-a mai întâmplat nimic (casele ar fi urmat să intre în reabilitare capitală). Totodată, aici am inventariat curțile și am dezafectat 450 de cotețe, practic scoțând porcii și caii din buricul târgului. Dacă, după 14 ani de la acest demers, unii au improvizat noi cotețe, este deja problema actualei administrații, incapabilă să impună legalitatea în centrul istoric.

Am inițiat proiectul Parcului industrial de la Sărata, coroborat cu un campus pentru învătământul universitar tehnic și profesional, proiect distrus de administrația PSD care a urmat, dar pe care îl voi revitaliza. De asemenea, am demarat un program de modernizare a infrastructurii de învățământ – de exemplu, Căminul pentru preșcolari de pe Aleea Șieului sau Liceul de Arte “Corneliu Baba”, reabilitate și dotate corespunzător.

În scurta activitate de deputat, am învățat mecanismele procesului legislativ, dar și modul în care se structurează raporturile de putere la nivel macro. De 10 ani, coordonez activitatea Registrului Comerțului în județ, timp în care am ajuns să înțeleg foarte bine realitatea economică bistrițeană și să-i cunosc cu adevărat pe cei mai mulți dintre antreprenori. Însă mai știu că administrația publică se conduce după reguli specifice, este despre servirea comunității înainte de toate, prin servicii și lucrări de calitate și prin asigurarea tututuror pârghiilor în vederea dezvoltării economiei locale. Administrația publică implică un CONTRACT SOCIAL, de aceea mecanismele de consultare publică și cele de derulare a proiectelor publice după MANUAL și după reguli de TRANSPARENȚĂ sunt esențiale. În administrație, trebuie asigurat ECHILIBRUL între toate părțile interesate, inclusiv prin crearea unui climat de colaborare, nu de dispută sterilă în CONSILIUL LOCAL, unde mecanismele de management diferă de cele din mediul privat.

Sunt convins că discuția cu reprezentanții celorlalte partide care se opun PSD trebuie să se facă pe proiecte, dar nu neapărat și cu cei care forțează candidaturi, independente sau nu, doar pentru a rupe din electoratul dreptei și a-i distruge șansele de victorie. Proiectul meu și al PNL pentru Bistrița este unul care va schimba paradigma. El poate fi armonizat cu proiectul celor care vor cu adevărat să dinamizeze și să modernizeze vechiul nostru burg.

Ioan Turc, preşedinte PNL BN

Comentarii

08/07/20 14:15
Remus

După 3 mandate catastrofale ale primarului Ovidiu Cretu in administratia locală a orasului Bistrita este nevoie de oameni cu viziune si nu de agiamii precum pădurarul Cristian Niculae (alias Wannabe), care intr-o emisiune vorbea cu iresponsabilitate despre proiectul iluzoriu intitulat "Linia verde", de pe traseul Unirea – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gheorghe Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara. Wannabe spunea cu nonsalantă că in urma implementării acestui proiect, Bistrita va rămâne fără 500 de locuri de parcare în centrul orasului. Întrebat de ce municipalitatea insistă pe proiecte care vin să radă locuri de parcare, în loc să asigure noi spații în acest sens, cunoscut fiind faptul că și la această oră parcările sunt insuficiente, Niculae a dat un răspuns halucinant: „Până la urmă pe unde să amenajăm pistele de cicliști? Pe sub străzi? Suspendate? Nu putem întinde străzile să le facem mai late sau mai lungi. Sunt străzile care sunt, nu le putem lăți”. Da, dar dacă te duce capul poti să alegi un alt traseu, fără atâtea inconveniente.
De exemplu, Linia Verde de transport public intre Viişoara si Unirea, cu mijloace de transport în comun cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă, este evident că traseul poate si trebuie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, unde străzile sunt prea inguste si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public prevăzute cu alveole pentru statiile de autobuz. Este vorba de traseul axei de transport, la care face referire Ioanm Turc: Libertății, Independenței, Gării, Republicii, 1 Decembrie, Calea Moldovei, care evită centrul orasului. In acest sens, de la Poșta veche traseul ar trebui deviat pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde poate fi amenajate fără probleme benzi dedicate pentru Linia Verde de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in centru pe traseul pasajelor recent amenajate cu bani europeni. De asemenea din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri pe străzi inguste precun strada Bistricioarei .
Referitor la pistele de biciclete, Bistrița ar avea nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD este necesară in primul rand pentru amenajarea pistelor pentru biciclete, ceea ce presupune o reconfigurare a retelei actuale de străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si crearea unor locuri de parcare pe anumite portiuni de strazi. Pe de alta parte orasul Bistrița are avantajul de a fi de a fi străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume. Prin urmare exista posibilitatea amenajarii acestui curs de apa de la Unirea la Viisoara pentru a indeplini functiuni complexe.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5