Ionuţ Simionca: Adoptă o autostradă! Proiect de lege pentru a putea direcţiona 2% pentru construcţia de autostrăzi

Deputatul Ionuţ Simionca (PMP) a anunţat, în cadrul unei conferinţe de presă, că luni va depune o nouă iniţiativă legislativă, sub genericul „Adoptă o autostradă”,  care, dacă va fi adoptată, va da posibilitatea românilor să direcţioneze 2% din impozitul pe venit pentru construcţia de autostrăzi. În prezent, mai puţin de 15% dintre români direcţionează acest procent către ONG-uri, asociaţii etc.

         „Este un proiect complementar Autostrăzii Nordului, pentru că nu vreau ca Autostrada Nordului să dureze 20-30 de ani, ci vreau cât de repede să putem merge pe această autostradă. Am făcut acest proiect legislativ pe care l-am intitulat sugestiv „Adoptă o autostradă!” şi haideţi să ne facem singură o ţară ca afară. Adoptă o autostradă este un concept care funcţionează în Statele Unite, laîntreţinerea autostrăzilor. Am făcut un sondaj pe facebook, unde 75% dintre respondenţi au fost pentru acest proiect. Acest proiect dă oportunitatea,  nu obligă, cetăţenilor să direcţioneze 2% din impozitele datorate.  Cum pot să le direcţioneze către ONG-uri, biserici etc., pot să le direcţioneze şi spre autostrăzi”, a explicat deputatul Simionca.

Acesta a  menţionat că iniţiativa legislativă va fi în dezbatere publică pentru următoarele 2 luni. Prcatic, ar urma să se înfiinţeze un fond de investiţii regional, iar cetăţenii să poată direcţiona 2%,iar firmele – 20% din impozitul pe profit. „E o sursă de finanţare complementară.Sunt necesari aceşti bani, pentru că eu m-am săturat să ştiu cum românii îşi riscă viaţa în fiecare zi, circulăpe drumurile noastre tot mai aglomerate, tot mai multe vieţi sunt pierdute şi niciun politician nu face nimic”, a spus Ionuţ Simionca.

         În context, parlamentarul bistriţean a reamintit faptul că proiectul Autostrăzii Nordului a trecut de Senatul României, arătându-se optimist că va fi adoptat şi la Camera Deputaţilor. „Am spus că ar fi utilă conectarea sau chiar legarea cu centura Bistriţei, un proiect care se pare că a fost uitat câţiva ani buni şi după multe demersuri, după ce l-a adus în spaţiul public, lumea îşi dă cu părerea pe unde ar trebui să fie, pe unde e mai oportun. Eu cred că nu politicienii trebuie să decidă pe unde vine o autostradă, profesioniştii trebuie să decidă, cei care fac studiul de fezabilitate trebuie să spună pe unde e oportună. Politicienii care până acum au stat cu mâna în sân şi pe ultima sută de metri, în campania electorală, se decid să iasă şi să spună „da, domnule, ar fi bine să o facem pe acolo” sau că avem nevoie- cu toţii ştim că avem nevoie, dar niciunul nu aţi luptat pentru ea”, a spus deputatul Simionca.

***

         Deputatul Ionuţ Simionca l-a avut ca invitat, la conferinţa de presă, pe deputatul  Alexander Kulitz (FDP), membru în Bundestag, Parlamentul German. Acesta a subliniat importanţa infrastructurii în dezvoltarea economică a unei zone, regiuni. De altfel, deputatul Kulitz a menţionat că este un proiect foarte interesant, utilă din punct de vedere democratic, dând posibilitatea oamenilor să decidă ce se întâmplă cu banii lor. Acesta a spus că această idee ar putea fi preluată în Germania pentru un alt gen de investiţii.

Din delegaţia germană a făcut parte şi un reprezentant al mediului de afaceri, care au avut întâlniri, la Cluj-Napoca, cu tineri antreprenori români, oameni de faceri germani care dezvoltă afaceri în România, dar şi reprezentanţi ai Asociaţiei oamenilor de afaceri româno-germană.

 

USR-PLUS

Comentarii

31/03/19 15:24
Vizitator

Asigurarea resurselor financiare prin metoda sugerata in inițiativa legislativă ”Adoptă o autostradă”, nu-i o solutie viabila pentru constructia de autostrazi care presupune costuri uriase. De altfel chiar autorul propunerii legislative inspirate din legislatia SUA, spune ca acolo conceptul ”Adoptă o autostradă” se aplica la întreținerea autostrăzilor.
De aceea, la constructia de autostrazi solutia ramane absorbtia de fonduri europene, unde Romania este deficitara.
Din cauza centralizarii excesive din Romania, in actualul exercitiu financiar, se inregistreaza serioase intarzieri in absorbtia fondurilor europene. Aceste intarzieri duc la pierderea unor sume importante de bani europeni Solutia pentru accelerarea absorbtiei fondurilor europene este regionalizarea, care sa duca la descentralizare si cresterea gradului de autonomie locala . Pentru asta este nevoie de vointa politica. Exista două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea Constituției și introducerea "regiunii" drept categorie administrativ teritorială în Romania ceea ce nu există astăzi. A doua cale este mai simpla si se poate face prin lege care sa prevada comasarea mai multor județe, ceea ce nu necesită modificarea Constituției. Aceasta presupune ca din cele 41 de județe actuale sa faci un numar mai redus dupa modelul Poloniei, care a făcut reforma administrativa in1999, prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare judetelor de la noi) in 16 mari voievodate, pentru a corespunde cerintelor europene. Uniunea Europeană nu recunoaște caracterul de regiune, decat dacă ai minim 800.000 de locuitori. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu ești considerat regiune, deci nu poți să depui singur proiecte pentru fonduri europene, nu ești eligibil pentru niciun fel de proiect. In Romania, nu exista nici un județ care îndeplinește condiția de a avea 800.000 de locuitori, inafara de Suceava. România pierde, din această cauză, enorm de mulți bani europeni, fiindca totul depinde de București unde lucrurile se misca foarte greu. De aceea, mai utila ar fi o initiativa legislativa privind regionalizarea.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]