Ministerul Educaţiei oferă diplome de excelenţă instituţională pentru şcolile centenare

Şcolile primare, gimnaziale şi liceele care au împlinit cel puţin o sută de ani de activitate vor primi, dacă îndeplinesc anumite criterii, distincţii onorifice din partea Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Acum câteva zile, ministrul Daniel Petru Funeriu a semnat un ordin în baza căruia, începând cu anul şcolar 2010-2011, va fi acordată ,,Diploma de Excelenţă Instituţională”.

Diploma onorifică va fi decernată de către MEC, prin ordin de ministru, unităţilor de învăţământ care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: au o vechime de cel puţin 100 de ani de activitate în acelaşi nivel de pregătire şi/sau acelaşi domeniu de calificare profesională, au obţinut rezultate de excepţie în pregătirea teoretică şi practică a elevilor şi au adus o contribuţie elocventă la creşterea calităţii actului educaţional.

Referitor la prima condiţie, unităţile de învăţământ vor face dovada vechimii prin actele oficiale de înfiinţare şi vor menţiona modificările intervenite în timp în activitatea acestora prin schimbări de denumiri, modificări şi/sau dezvoltări ale structurii pe niveluri sau domenii de calificare profesională.

Rezultatele de excepţie în pregătirea teoretică şi practică a elevilor sunt cele obţinute de absolvenţi la examenele naţionale de finalizare a studiilor, pe parcursul studiilor, respectiv la concursuri/olimpiade naţionale şi internaţionale. Vor fi luate în calcul, de asemenea, evoluţia rezultatelor profesionale anuale ale elevilor din cel puţin ultimii 15 ani şi numărul absolvenţilor unităţii de învăţământ care, în timp, au adus o contribuţie importantă la dezvoltarea economiei, educaţiei, culturii, artei, ştiinţei, sportului etc.

Contribuţia elocventă la creşterea calităţii actului educaţional presupune existenţa unui procent de 90% de didactice calificate, a unei baze materiale dotate cu aparatură/material didactic modern şi certificarea unor preocupări privind reducerea abandonului şcolar.

Unităţile de învăţământ preuniversitar care îndeplinesc toate aceste condiţii vor întocmi un dosar de autoevaluare care să cuprindă, în copie, documente justificative pentru fiecare din condiţiile enumerate.

Dosarul, aprobat de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, se depune pentru validare la Inspectoratul Şcolar Judeţean, până la data de 1 septembrie, care mai apoi va discuta şi aproba lista ce va fi înaintată Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în vederea emiterii ordinului de ministru pentru acordarea ,,Diplomei de Excelenţă Instituţională”.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5