Modernizarea tronsonului Viile Tecii-Budurleni, estimată la 6,6 milioane lei. Documentaţia a fost aprobată de CJ!

Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a aprobat Documentaţia  de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie (DALI) şi a indicatorilor tehnico-economici, aferenţi obiectivului „Modernizare DJ 154 D, km 12+120-16+120, Viile Tecii-Budurleni-Brăteni”. Valoarea totală, cu TVA, a investiţiei este de 6,689 milioane lei, din care Construcţii+Montaj reprezintă  5, 651 milioane lei. Durata de realizare a investiţiei este de 12 luni.

Drumul județean 154 D are o lungime totală de 20,420 km și leagă localitățile  Domnești (DN 15 A)-Nețeni-Albeștii Bistriței-Galații Bistriței-Dipșa-Viile Tecii-Budurleni-Brăteni-DJ 151.

Sectorul de drum propus pentru modernizare pleacă din localitatea Viile Tecii (DN 15 A) spre localitatea Budurleni, are lungimea de 4,0 km, este nemodernizat, îmbrăcămintea actuală fiind din material pietros, într-o avansată stare de degradare, cu elemente geometrice neamenajate în plan și în spațiu prezentând numeroase degradări și văluriri care îngreunează circulația. Traseul existent al drumului este sinuos, amplasat în zona de deal, având  curbe cu raze medii și declivități reduse.

Acest sector de drum facilitează accesul localnicilor spre principalele obiective social-culturale ale comunei: Primăria, Poliția, școli, biserici, dispensar, magazine, precum și spre DN 15 A sau spre DJ 151. 

Drumul va avea partea carosabilă de 6,0 m și două acostamente de 0,5-1,0 m, în funcție de platforma existentă. Se va racorda traseul la drumurile laterale din zonă și la accesele riveranilor.

         În urma recomandărilor studiului geotehnic și a expertizei tehnice realizate și ținându-se cont de traficul din zonă, de rezistența complexului rutier la ciclurile de îngheț-dezgheț, s-a prevăzut un sistem rutier format din 5 cm strat de uzură BA16; 6 cm strat de legătură BAD25; 20 cm strat de bază din piatră spartă; 20 cm reprofilare și completare cu balast, pe lângă pietruirea existentă.

Proiectul mai prevede șanțuri dalate din beton pe o lungime de 1,2 km, şanţuri ranfort, ziduri de sprijin, parapet flexibil  şi 23 de podeţe tubulare.

 

 

 

 

.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]