Noul mers de tren iar n-a fost să fie şi bunul mers de tren

Aşteptat cu sufletul la gură de către toţi cei care călătoresc cu trenul, nici de data asta noul mers de tren nu este cel aşteptat.

Conform graficului de circulaţie a trenurilor de călători, care se pune în aplicare pe magistrala căilor ferate pe perioada 11 dec. 2011 – 08 dec. 2012, nu este cel aşteptat a publicului călător de un an de zile.

Exemplificăm câteva cazuri ieşite din comun. Dacă dorim să ajungem de la Oradea la Bistriţa Nord plecăm din staţia Oradea cu trenul nr. 3074 la ora 7.31, sosim în staţia Cluj la ora 11.57, legătura spre staţia Bistriţa a plecat la ora 11.03, trenul 4102. Deci, a plecat trenul de legătură cu 54 minute mai devreme plecat. Aşteptăm zeci de minute.

Dacă plecăm din staţia Oradea cu trenul accelerat nr. 1834 la ora 10.00, sosim în staţia Beclean pe Someş la ora 14.27, avem tren de legătură spre Bistriţa numai la ora 17.58, trenul 4104, cu acest tren aşteptăm cinci ore în staţia Beclean legătura spre Bistriţa.

Cu asemenea harababură zadarnic vor reduceri în transportul feroviar.

Tot cu punerea în aplicare a noului mers de tren la grupuri mici de 2-5 persoane, care este valabil în toate zilele săptămânii, mai puţin în zilele de vineri-duminică, cu reduceri între 10-25%. „Cartea VSD” vineri, sâmbătă, duminică valabilă în week-end denotă reduceri între 25% şi 60%.

La călătoriile dus-întors, reducerea este de 10% la abonamentele lunare şi săptămânale, reducerea care se acordă este de 50%, iar la cei sub 5 ani, călătoria este gratuită. Pentru grupuri de copii sau elevi, inclusiv personalul didactic, reducerea este de 50%

Pentru creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor solicităm ridicarea restricţiilor de viteză care dăinuie de zeci de ani, cum este cazul între Cluj-Oradea şi la intrare şi ieşire din staţia Bistriţa-Nord. Zadarnic conducerea CFR propune reducerea duratei de parcurs a trenurilor Inter-Regie dacă nu se ridică restricţiile de circulaţie.

De asemenea, se promite noi legături cu trenuri Inter-Regie între staţiile Bucureşti – Bistriţa, Bucureşti Constanţa, Bucureşti – Timişoara etc.

Ca fost şef de staţie, aş propune ca în viitor să fie copiat un vechi mers de tren dinainte de 1989, care au fost întocmite în interesul publicului călător şi a conducerii filialei căii ferate.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5