Pe drum de fier

Ziua de 24 februarie 2015, mi-am petrecut-o  într-o călătorie imaginară pe drumul de fier,în aula Universităţii  Tehnice  din Cluj ,Facultatea de Automatică şi Calculatoare  ,unde şi-au dat întâlnire  în jur de 80 călători ,invitaţi de a se urca în vagoane de către inginerul GHEORGHE DAIAN ,care a  adus  în discuţie tema ;Sistem de informare  şi monitorizare  pentru traficul feroviar ,teza sa de doctorat,o temă de actualitate şi totodată de strictă necesitate.

           Alături de noi, în călătoria pe drumul de fier s-au angajat şi cei 5 specialişti ,membrii  ai comisiei  de  acordare a acestui titlu ştiinţific  în următoarea componenţă;prof.univ.dr.ing.Honoriu Vălean,preşedinte,prof.univ.dr.ing.Tiberiu Leţia,prof.univ.dr.Ioan Silea,prof.univ. dr.ing.Adina Aştilean de la Universitatea clujeană şi încă doi specialişti  ce au călătorit pe drumul de fier de la Timişoara şi Craiova  prof .univ.dr. ing. Ioan Silea şi Emil Petre ,care au acordat calificativul maxim şi titlul de doctor în ştiinţe rudeniei mele de la Cluj,de la Regionala CFR,despre care am scris acum cîţiva ani  pentru interesul depus in informatizarea staţiilor CFR de pe Valea Someşului.

            Drumul de fier ,aşa cum se desprinde din tema expusă , reprezintă o prioritate în reţeaua transporturilor  cu un rol sporit în viitor în contextul modernizării reţelelor de cale ferată la nivel  european şi global, beneficiind de tehnologii moderne ,calitate şi deplină performanţă şi siguranţă pe calea ferată.S-au lansat strategii de informare şi monitorizare cu alarmare care să asigure un grad de siguranţă ridicat în transportul feroviar.Din cerecetările intreprinse de tânarul doctor în domeniul transporturilor  cât şi din opiniile invitaţilor se încearcă ca drumul de fier să constituie o prioritate  atât pentru călători cât şi o stimulare a sistemului economic şi comercial.

        Cuvântul meu o fost un sistem de alarmă pentru mai marii transporturilor de a înceta politica de fărămiţare şi distrugere voită a Societăţilor Naţionale de Transport Feroviar ,să nu-l falimentăm  şi  -apoi  să-l vindem la preţ redus.Să nu uităm că transportul pe drum de fier este cel mai sigur şi mai puţin poluant,care a rezistat  şi rezistă în situaţii critice de climă,fenomene  naturale sau război .Profitând de prezenţa unor persoane de decizie de la Bucureşti am arătat şi situaţia jalnică a staţiilor CFR cît şi suspendarea unor trenuri şi chiar  a unor căi ferate ,exemplificând calea ferată de pe ruta Ilva Mică-Rodna  unde nici trenul privat nu are permisiunea de a circula cu toate că a fost util şi bine venit pe această rută cu bogate tradiţii .feroviare

          Drumul de fier este un vectore de dezvoltare  economică care prin procesele de reabilitare şi modernizare a crea noi locuri de muncă  şi totodată  va  descongestiona traficul rutier.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5