Printr-un grant european,

Peste 300 bistriţeni vor fi calificaţi sau perfecţionaţi în domeniul turismului

Un număr de 470 persoane din Bistriţa-Năsăud vor beneficia de consiliere şi orientare profesională în cadrul proiectului „Parcursuri integrate pentru calificarea profesională şi plasarea la locul de muncă în sectorul turistic”. Dintre acestea, 308 persoane vor participa la cursuri de formare profesională în domeniul turismului şi al alimentaţiei publice, au anunţat iniţiatorii acestui demers, la lansarea oficială.

Proiectul, în valoare de 1,682 milioane lei, cofinanţat din FSE prin POS Dezvoltarea Resurselor Umane, este implementat pe parcursul a 24 luni, de către Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa-Năsăud, Centrul de Consultanţă şi Studii Europene Galaţi şi partenerul transnaţional SC SIDA SRL, unul dintre cei mai importanţi furnizori de formare profesională din Italia.

Grupul ţintă este reprezentat de şomeri (tineri, de peste 45 ani şi de lungă durată, adică aflaţi în şomaj de peste 12 luni), persoane aflate în căutarea unui loc de muncă (şomeri neindemnizaţi aflaţi în evidenţele AJOFM) şi persoane inactive. Într-o primă etapă, va fi realizată o analiză a sectorului turistic din judeţul nostru, prin focus-group-uri cu 50 de antreprenori din domeniu. După creionarea „punctelor tari”, „punctelor slabe”, „oportunităţilor” şi „ameninţărilor”, va fi definit necesarul profesional din sectorul turistic şi vor putea fi monitorizate ofertele de lucru.

În ceea ce priveşte formarea profesională, vor fi organizate cursuri de calificare/recalificare pentru grupuri de 14 persoane în meserii precum cea de cameristă, bucătar, chelner şi lucrător hotelier. Proiectul îşi propune şi promovarea unor cursuri de perfecţionare în domeniul marketing – ospitalitate, turism şi tehnologia informaţiilor, asistent relaţii publice şi comunicare, inspector resurse umane, inspector protecţia muncii. Mai mult, vor fi programate cursuri de dezvoltare a competenţelor „cheie”, şi anume, în comunicare, limba engleză, informatică, „time management” etc. Absolvenţii acestor programe de formare vor primi diplome recunoscute de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi MECTS. Potrivit iniţiatorilor, cursurile ar putea debuta în perioada mai-iunie.

La lansarea proiectului, alături de directorul executiv al AJOFM BN – Doris Moldovan, au participat reprezentanţii CCSE Galaţi şi ai SIDA SRL – Andrea Mena şi Giuseppe Empoli. De asemenea, au fost invitaţi angajaţii AJOFM şi şefii instituţiilor deconcentrate de la nivelul judeţului.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]