Prin fonduri europene,

Peste 320 bistriţeni au fost calificaţi sau perfecţionaţi în domeniul turismului

Un număr de 323 şomeri sau persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, din judeţul nostru, sunt beneficiari ai cursurilor de formare profesională, calificare/recalificare sau dobândire de competenţe cheie prin proiectul transnaţional “Parcursuri integrate pentru calificarea profesională şi plasarea la locul de muncă în sectorul turistic”. Alte 500 de persoane au beneficiat prin acest proiect de servicii de consiliere/orientare pe piaţa muncii.
Implementat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa-Năsăud, în parteneriat cu Centrul de Consultanţă şi Studii Europene Galaţi şi SC SIDA SRL Italia, proiectul în valoare de 1.682.807 lei, dintre care 1.471.581 lei reprezintă asistenţă financiară nerambursabilă, a fost cofinanţat prin Programului Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 , Axa prioritară 5 „Promovarea măsurilor active de ocupare”, Domeniul major de intervenţie 5.1 „Dezvoltarea şi implementarea măsurilor active de ocupare”.

Finalizat săptămâna trecută, proiectul a vizat facilitarea accesului pe piaţa muncii a şomerilor, în vederea creşterii ratei de ocupare din zona de Nord-Vest a ţării, în judeţul Bistriţa-Năsăud. “Proiectul vrea să sublinieze importanţa turismului, sector care în ultimii ani a generat o creştere a forţei de muncă mult mai mare decât în restul economiei, contribuind în acest fel la obiectivul de la Lisabona de a crea locuri de muncă mai numeroase şi mai bune”, a subliniat, la conferinţa de final, directorul executiv Otilia Râpan de la AJOFM BN.

Grupul ţintă a fost reprezentat din persoane cu dificultăţi cauzate de pierderea locului de muncă, şi anume şomeri, şomeri tineri, şomeri de lungă durată, şomeri de lungă durată tineri, persoane inactive, şomeri de peste 45 ani, persoane în căutarea unui loc de muncă.
În ceea ce priveşte formarea profesională, au fost organizate programe pentru meserii precum cea de cameristă (28 persoane), bucătar (14 persoane), chelner (28 persoane). Proiectul şi-a propus şi promovarea unor cursuri de perfecţionare în domeniul marketing – ospitalitate (45 persoane), turism şi tehnologia informaţiilor (45 persoane), asistent relaţii publice şi comunicare (15 persoane), inspector resurse umane (15), inspector protecţia muncii (15). Mai mult, au fost iniţiate cursuri de dezvoltare a competenţelor „cheie”, şi anume, în comunicare (20 persoane), limba engleză (20), informatică (20) şi team working &time management (20). Cursanţii au beneficiat, prin proiect, în funcţie de numărul de pre de curs, de subvenţii în cuantum total de 300.000 lei. La absolvirea programelor de formare, au primit diplome recunoscute de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi MECTS.
Mai bine de o treime dintre cei care au urmat aceste cursuri au reuşit deja să-şi găsească un loc de muncă, şi asta în baza datelor furnizate prin Revisal.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]