Peste 90% dintre contribuabili au depus declaraţia 112

Până la data de 27 februarie, au fost depuse 5.420 de declaraţii 112, reprezentând 90,73% din totalul declaraţiilor ce trebuie depuse, ne informează ec. Maria Biriş, de la Compartimentul relaţii publice al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Bistriţa-Năsăud.

Conform evidenţelor fiscale, numărul total de contribuabili ce au obligaţia depunerii declaraţiei 112 (angajatori şi asimilaţi acestora) este de 5.974 contribuabili. Cei mai conştiincioşi au fost contribuabilii din Bistriţa - au fost depuse 3.076 declaraţii 112, într-un procent de 93,92. Cele mai puţine declaraţii (72,91% din totalul declaraţiilor depuse) s-au înregistrat la filiala din Ilva Mică.

Contribuabilii care nu au depus până pe 25 februarie declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale riscă o amendă de până la 5.000 de lei.

,,Nedepunerea sau depunerea cu întârziere a formularului 112 constituie contravenţie şi se sancţionează (...) cu amendă de 500 - 1.000 lei pentru persoane fizice, respectiv 1.000-5.000 lei pentru persoane juridice. În situaţia în care angajatorul nu depune în mod repetat declaraţia lunară, acesta va fi declarat inactiv, cu consecinţele legale ce decurg de aici”, se arată într-un comunicat al ANAF.

Până la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghişeu, în ultima situaţie prezentând Anexa 1 semnată şi ştampilată, celelalte informaţii urmând să fie livrate pe suport electronic (CD).

Declaraţia se depune în forma unui fişier PDF, conform anexei 1 la HG nr. 1397/2010, care are ataşat fişierul XML descris în anexa 8 din acelaşi act normativ.

Începând cu 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie. D112 se completează/validează cu ajutorul programelor de asistenţă puse la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale sau descărcate de pe site-ul ANAF.

Agenţia Fiscală a pus la dispoziţia contribuabililor un ghid de completare a declaraţiei D112 ce poate fi găsit pe site-ul instituţiei, www.anaf.mfinante.gov.ro.

De asemenea, ANAF dispune de un call-center destinat acordării îndrumării şi asistenţei putând fi obţinute informaţii suplimentare la nr. 031-40.39.160.

Depunerea prin internet presupune achiziţionarea unui certificat digital calificat de semnătura electronică emis de furnizorii autorizaţi şi înrolarea acestuia la organele fiscale.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5