PNL cere Guvernului o dezbatere publică reală pe tema Legii Educaţiei

PNL solicită Guvernului Boc să organizeze o dezbatere publică reală pe tema Legii Educaţiei la care să participe toţi factorii responsabili în domeniu. Acest lucru este obligatoriu înainte ca proiectul elaborat de Executiv să intre în dezbaterea Parlamentului.

O lege de interes naţional nu se fabrică în câteva săptămâni în laboratoarele unui partid. Este foarte clar că Guvernul Boc, după sistemul deja cunoscut şi aplicat până acum, încearcă să pună societatea românească în faţa unui fapt împlinit.

Supunerea acestui proiect dezbaterii publice timp de doar două săptămâni denotă faptul că Guvernul Boc nu intenţionează să facă o reformă reală a sistemului de învăţământ. Este un timp insuficient pentru o analiză serioasă care să-i includă pe toţi factorii implicaţi: sindicatele, societatea civilă, directorii de şcoli, reprezentanţii părinţilor, comisiile parlamentare de resort şi reprezentanţii Opoziţiei.

Părinţii şi cadrele didactice aşteaptă o lege care să asigure stabilitatea, predictibilitatea şi eficienţa actului educaţional şi a sistemului de învăţământ românesc. Acest proiect, aşa cum a fost prezentat de Guvern, se situează mult sub nivelul nevoilor României actuale şi rămâne anacronic în raport cu abordările din Europa de astăzi.

PNL consideră că educaţia nu reprezintă o prioritate pentru Cabinetul Boc, iar modul în care este gestionat acest domeniu reprezintă o altă dovadă a incompetenței actualei guvernări. Lipsa de profesionalism a miniştrilor PD-L este ilustrată cel mai bine de noul proiect al Legii Educaţiei - un proiect peticit, diletant şi lipsit de viziune.

Proiectul propus de Guvernul Boc este unul greoi, fără o viziune coerentă, cu lacune serioase. Un exemplu în acest sens este chestiunea „manualelor multiple” sau alternative. Proiectul prevede doar faptul că elevii vor avea manuale, dar nu este clar dacă se continuă sistemul de piaţă liberă cu manuale diverse pentru aceeaşi disciplină, model instituit în anii '90. La capitolul destinat definirii personalului didactic nu se face referire la psihologul şcolar.

De asemenea, PNL consideră că ar trebui regândit principiul finanţării de bază şi a celei complementare pentru că multe dintre reglementările trecute în finanţarea complementară vor face ca şcolile să devină prizonierele primăriilor.

Din păcate, o altă serie de aspecte importante pentru reformarea şi modernizarea sistemului sunt tratate extrem de superficial. Proiectul propune o „viziune” birocratică în privinţa calităţii în învăţământul preuniversitar. În plus, nu spune nimic despre ce se înţelege prin calitate şi cum ar putea ea sa fie realizată şi evaluată în şcoli.

Partidul Naţional Liberal are cele mai bune soluţii pentru educaţie. Propunerea noastră legislativă pentru acest domeniu este aceea pe care Guvernul Boc a refuzat să o adopte în 2009. Legea PNL a fost depusă şi blocată în Parlament, nefiind nici până acum trimisă la comisiile de specialitate pentru avizare. Actul normativ propus de PNL este eficient, asigurând predictibilitate şi stabilitate pe o perioadă de 20 de ani ( cât este un ciclu educațional pentru un copil – de la grădiniţă până la terminarea studiilor universitare ).

18 martie 2010 Biroul de presă PNL

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5