Podul Berăriei, singurul construit în ultimul secol, va facilita dezvoltarea zonei de pe malul stâng al Bistriţei

Lucrările de edificare a Podului Berăriei au debutat, firma de construcţii care şi-a adjudecat execuţia -  SC Dacia Faber SRL din Cluj Napoca  - pregătindu-şi deja terenul.  Investiţia de aproximativ 4,9 milioane lei va fi finanţată din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni, luna septembrie a anului viitor fiind perioada estimată pentru inaugurare.

Este primul pod care se construieşte peste râul Bistriţa în ultimul secol, investiţia fiind una deosebit de importantă, cu efecte benefice pentru dezvoltarea oraşului.

„I-am dat denumirea de „Podul Berăriei” pentru că undeva în zona actualei Şcoli Gimnaziale „Lucian Blaga” – unde a fost podul -  era fabrica de bere a oraşului, care a funcţionat câteva sute de ani. În 1944, la retragerea trupelor sovietice, pentru că era scris în limba germană, tot ce era în limba germană a fost luat şi montat în Rusia. (...)

Podul Berăriei are menirea de a asigura o legătură facilă între malul drept şi stâng ale Bistriţei, într-o zonă cu perspectivă de dezvoltare foarte bună. Partea din stânga râului Bistriţa s-a dezvoltat mai puţin, nu are condiţii aşa de bune, nici istoric n-a fost dezvoltată, dar există o presiune mare asupra terenurilor, preţurile sunt bune şi oamenii doresc să se extindă, să construiască, să investească. Am creat acest pod tocmai pentru a le facilita aceste lucruri. În partea stângă a râului Bistriţa sunt foarte multe terenuri agricole pe care se va construi. Dacă ne gândim la zona Sigmir, cu dealurile acoperite de case, cred că acesta este viitorul şi aici, mai ales dacă va trece şi varianta ocolitoare”, a explicat preimarul Ovidiu Creţu, la faţa locului.

         Podul va face legătura cu strada Falezei, spre strada Zăvoaie. Municipalitatea a încercat să-i convingă pe proprietarii din zonă să cedeze teren pentru a face o legătură directă, perpendiculară,  cu strada Zăvoaie, însă unul dintre aceştia nu a fost deschis propunerii.

         ***

Începând cu data de 30 martie, traficul rutier va fi închis pe strada Petru Maior în zona viitorului pod, urmând ca, împreună cu reprezentanţii Serviciului Rutier din cadrul Poliţiei Române să fie stabilite rutele alternative. În prima etapă, legătura rutieră de pe malul stâng se va face cu strada Falezei.

Comentarii

19/03/15 14:49
Vizitator

Podul Berariei este mai mult decat un simplu pod. El deschide perspectiva realizarii unui inel de circulatie in Bistrita, creind o legatura directa intre nordul si sudul orasului. Astfel, va exista posibilitatea ca o parte din circulatia de pe Drumul Cetatii, sa poata fi preluata peste pasarela veche si continuata peste viitorul pod al Berariei direct in sudul orasului, pe strada Zavoaie si de aici, pe strazile existente spre Podul Budacului. De asemenea, prin prelungirea strazii Zavoaie spre Viisoara, s-ar putea realiza o legatura a orasului cu viitorul Parc Industrial Sarata. In plus, prin amenajarea portiunii dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, situata la poalele Padurii Codrisor, se inchide inelul de circulatie mentionat la inceput, cu efecte benefice in fluidizarea circulatiei din orasul Bistrita.

20/03/15 09:36
Vizitator

Cretu nu stie cate prune are in traista. Nu stiu ce strazi viseaza primarul pentru ca o legatura directa intre Podul Berariei si strada Zavoaie poate fi realizata pe Strada Malinului care se desprinde din strada Falezei in apropierea viitorului pod. Pana la urma, mai importanta ramane legatura pe malul stang al apei cu Parcul Industrial Sarata si cu Targul din Viisoara.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5