Portofoliu pentru admitere în liceu

Proiectul MECI propune ca evaluarea elevilor să se realizeze după clasa a IV-a şi după clasa a VIII-a, ca momente esenţiale ale unui proces de evaluare naţională ce ar avea ca scop sprijinirea orientării şcolare şi profesionale. Aceste evaluări naţionale se vor realiza după modelul testării internaţionale standardizate, urmărind modul în care elevul a atins cele 8 competenţe-cheie ale educaţiei obligatorii. Notarea rămâne ca şi până acum, cu calificativele în clasele primare şi cu note de la 1 la 10 pentru restul învăţământului preuniversitar. Trecerea de la gimnaziu la liceu se va realiza pe baza unui proces de consiliere, orientare şcolară şi profesională, proces în care vor fi luate în considerare media generală a claselor V-VIII – ca indicator general privind pregătirea elevilor şi rezultatele de la evaluarea naţională susţinută la sfârşitul clasei a VIII-a. Este important de observat că nu se propun procente ca ponderi ale vreunei medii de admitere, ci se propune doar ca aceste rezultate să fie avute în vedere la consilierea elevului. MECI va elabora o metodologie care să reglementeze toată această procedură.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5