Primăriile cu datorii mai vechi de 120 de zile ce depăşesc 50% din buget intră în insolvenţă

Guvernul a aprobat un proiect de lege potrivit căruia unităţile administrativ-teritoriale intră în insolvenţă în cazul neachitării obligaţiilor de plată mai vechi de 120 de zile, dacă acestea depăşesc 50% din bugetul anual, dar şi în cazul neachitării salariilor pe o perioadă mai mare de 120 de zile.

Ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, a anunţat că insolvenţa poate fi cerută de un creditor, dar şi de primar şi de preşedintele Consiliului Judeţean. De la data deschiderii procedurii sunt suspendate toate acţiunile judiciare privind creanţele.

Administratorul judiciar va trimite notificări către toţi creditorii pentru a-i informa despre drepturile şi restanţele la plată, urmând ca aceştia să constituie un comitet al creditorilor.

Administratorul are şi sarcina de a pregăti un plan de redresare care trebuie avizat de comitetul creditorilor, cu votul celor ale căror creanţe reprezintă două treimi din total. Planul va fi aprobat ulterior de tribunal.

În cazul în care primarul sau preşedintele consiliului judeţean nu respectă planul de redresare, administratorul judiciar poate propune suspendarea acestuia.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5