Primarul Creţu: Vom căuta formula legală să plătim serviciile prestate de Supercom

Începând cu 24 august, serviciile de colectare şi transport a deşeurilor din municipiul Bistriţa sunt prestate de compania Supercom, cea care asigură şi serviciile de curăţenie a străzilor şi a spaţiilor publice. În cadrul unei conferinţe de presă, primarul Ovidiu Creţu a menţionat că firma nu este o societate de caritate, că a acceptat să ofere sprijin în această situaţie de urgenţă, însă va trebui găsită formula legală pentru decontarea serviciilor.

         „Supercom nu este o societate de binefacere, este o societate comercială, care acţionează pe principiul eficienţei economice. Le-am cerut să intervină acum sau ieri, nu mâine sau poimâine şi vom găsi formulele legale ca să plătim această activitate. Nu puteam să stăm să discutăm, să negociem trei zile. Trebuie să intervină în ziua în care s-a produs pericolul real de îmbolnăvire a populaţiei”, a declarat primarul municipiului Bistriţa, în cadrul unei conferinţe de presă.

         Primarul municipiului a explicat că în 23 august, municipalitatea era practic într-o situaţie de urgenţă. „În calitate de primar a trebuit să iau măsurile legale în situaţii de urgenţă pentru a rezolva problema din municipiu. Am discutat şi am dispus ca Supercom să colecteze deşeurile menajere din municipiu, din spaţiile dintre blocuri, locul în care pericolul de îmbolnăvire a populaţiei este cel mai mare. Zonele respective de colectare a deşeurilor sunt dimensionate pentru colectarea zilnică a deşeurilor. La blocuri, în Bistriţa, chiar dacă în contract se prevedea o colectare de trei ori pe săptămână vara şi de două ori – iarna, Vitalia a colectat în fiecare zi. Supercom-ul va realiza colectarea deşeurilor în aceste zone, dacă vor apărea porbleme în anumite zone ale oraşului o să facă colectarea şi de la case, însă ca şi în mediul rural, în Bistriţa la case oamenii au posibilitatea să menţină timp de o săptănână – două săptămâni gunoaiele în saci menajeri. Sunt şi cazuri speciale, cum este centrul istoric, unde casele sunt nişte apartamente, cu curţi mici şi dacă va fi cazul, vom intra să colectăm. Vom asigura în municipiu acea stare de salubritate strict necesară”, a explicat Ovidiu Creţu.

         Primarul municipiului Bistriţa a menţionat că după opt ani de zile a fost convocată prima întâlnire a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, care l-a mandatat să ia toate măsurile legale în regim de urgenţă pentru evitarea pericolului de îmbolnăvire a populaţiei şi de poluare a mediului.

         Nu în ultimul rând, primarul Bistriţei a precizat că Direcţia de Servicii Publice prezintă zilnic o situaţie cu situaţia de la cele 264 de amplasamente ale pubelelor. Deşi populaţia a fost rugată să nu depoziteze decât deşeurile menajere şi pe cele reciclabile, situaţia din teren nu arată prea bine, probleme fiind pe străzile Ecaterina Teodoroiu, Barbu Ştefănescu de la Vrancea, Zefirului, Gheorghe Şincai etc.

         „Reînnoiesc apelul pe această cale către cetăţeni. Să-şi ţină cartoanele, canapelele, deşeurile mari pe care le au prin magazii de ani de zile încă o săptămână sau dpuă, după care vom face curăţenia generală. În această perioadă trebuie să fim responsabili, să avem grijă de oraşul nostru şi să ne implicăm fiecare, pentru că dacă vom aştepta numai ca alţii să ne facă salubritatea nu o să ajungem la o stare de curăţenie corespunzătoare”, a concluzionat Ovidiu Creţu.

 

Comentarii

26/08/16 10:50
Cititor

Ce facem cu contractile platite la Vitalia pe tot anul ? Cine ne restituie banii inapoi, pentru lunile ramase neexecutate ?

27/08/16 10:49
Cititor

Sa nu uite noua firma, sa ia gunoaiele de pe toate strazile si "intrarile"... nu numai din drumul principal, ca pana acuma asta a facut. Toti platim la fel...

30/08/16 11:16
Din Bistrita

Cine are platit contractual cu Vitalia pentru anul 2016, trebuie sa mearga la sediul firmei din DN17 ( soseaua catre Dumitra ) , cu actul de identitate, unde sa depuna o cerere din care sa rezulte ca a platit integral abonamentul pentru anul 2016 si din cauza incetarii contractului , solicita restituirea banilor pentru perioada in care Vitalia inceteaza executarea prestatiile ( septembrie-decembrie 2-16 ) .Va scrieti si nr de telefon unde puteti fi contactati .
Secretariatul unitatii inregistreaza cererea astfel formulata si va comunica telephonic cand sa meargeti dupa bani .
Vitalia, nu restituie banii din oficiu si nici nu transfera aceste sume, noii societati care va prelua contractul de gunoi menajer.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5