Proiectul Învăţând să trăim împreună, lansat la Şcoala Gimnazială Lucian Blaga

De Ziua Educaţiei, la clasa a III-a C Step by Step a Şcolii Gimnaziale „Lucian Blaga” a fost lansat programul „Învăţând să trăim împreună”, dezvoltat de Arigatou International, în colaborare cu UNICEF şi UNESCO şi implementat în România de Asociaţia Sol Mentis în parteneriat cu Comisia Naţională UNESCO – România. Drept obiective, programul îşi propune promovarea eticii şi a educaţiei de calitate, cultivarea valorile cu respect pentru sine, ceilalţi şi natură, empatie, responsabilitate şi reconciliere, consolidând astfel capacitatea copiilor de a lua decizii etice în viaţă; ajutarea copiilor să-şi consolideze propria identitate şi să clădească relaţii constructive cu cei din jur, dar şi încurajarea copiilor de a dezvolta gândirea critică, capacitatea de a-şi exprima propriile opinii.

         Invitaţi într-o călătorie a cunoaşterii, copiii explorează, schimbă idei şi descoperă singuri aspecte legate de valorile etnice, prin jocuri, artă, vizite, jocuri de rol, dezbateri şi vizionări de film.

         Prima temă, intitulată „Apreciind diversitatea”, şi-a propus ca elevii să cunoască asemănările şi diferenţele ce ţin de fizionomia şi emoţiile oamenilor ce trăiesc pe diferite continente şi să identifice avantajele diversităţii din grupul lor. Elevii au fost implicaţi într-un joc în care nu aveau voie să comunice verbal, într-o primă etapă şi, ulterior prin comparaţie cu posibilitatea de a vorbi între ei. De asemenea, au fost prezentate imagini cu copii de diferite naţionalităţi, care manifestă emoţii diverse, de fericire, furie, tristeţe, despre care au discutat. A fost accentuat faptul că deşi exterior oamenii pot diferi foarte mult, cu toţii au emoţii ce pot fi provocate de aceleaşi situaţii. De asemenea,  chiar dacă aveam aceeaşi naţionalitate, rasă, cultură, putem avea emoţii diferite într-o situaţie similară. Elevilor le-a fost explicat că este în responsabilitatea noastră, a tuturor, să fim atenţi la emoţiile pe care le stârnim cu atitudinea, vorbele sau faptele noastre.

         La final, elevii au realizat un copac al educaţiei, frunzele reprezentând gânduri legate de şcoală, educaţie, formare de caractere.

Prof. învăţământ primar Crina Mureşan 

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5