PROPUNERILE CONSILIERILOR PER - IN CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BISTRITA PENTRU BUGETUL MUNICIPIULUI PE 2014

A Alocarea de sume pentru atingerea urmatoarelor obiective:
1. Mutarea depozitului de deseuri menajere existent, ( catalogat de catre Primaria Bistrita ca “ provizoriu “ ) de langa raul Bistrita, la depozitul de deseuri de langa Tarpiu.
2. Construirea unui teren de sport in cartierul Subcetate – cel putin de dimensiunea unui teren de handbal cu marcaje si instalatii pentru jocul de minifotbal si baschet.
3. Amenajarea unui nou parculeţ al tinerilor în zona ANL cartier Subcetate, având în vedere numărul mare de locuitori şi distanţa apreciabilă faţă de Parcul Municipal.
4. Iluminatul terenului de baschet de pe Liviu Rebreanu.
5. Alocarea de sume pentru refacerea gardului si aleilor si iluminatul cimitirului municipal.
6. Alocarea in bugetul local pentru anul 2014 a unor sume consistente pentru fondul de mediu (necesare pentru taierea arborilor bolnavi si completarea “ perdelei verzi” cu arbori tineri, si alte lucrari avand tematica de mediu etc.)
7. Finalizarea proiectarii - pistelor pentru biciclete - si organizarea licitatiilor publice pentru construirea acestora.

B Intocmirea de studii de fezabilitate, in anul 2014 pentru:
1. Largirea la trei benzi a Drumului Tarpiului.
- Se urmareste decongestionarea traficului in zona capelei municipiului si fluidizarea circulatiei inspre Liceul Agricol si penitenciar.
2. Iluminatul Străzii Tărpiului de la capelă şi până dincolo de Leoni.
3. Amenajarea santurilor betonate situate in partile laterale ale drumului DN-17 in localitatile componente Viisoara si Unirea, prin acoperirea lor cu placi din beton armat .
- Se urmareste evitarea accidentelor de circulatie si totodata crearea unor benzi de avarie (parcare) a drumului DN 17 .
4. Amenajarea statiilor de autobuz, existente pentru traficul intern prin construirea unor sarpante si dotarea lor cu banci si cosuri de gunoi.
- Se urmareste protejarea cetatenilor de intemperii si asigurarea unui mod civilizat de asteptare a autobuzelor.
5. Construirea a doua sensuri giratorii pentru traficul auto, amplasate la intersectia str. Avram Iancu cu str. Stefan cel Mare si a strazii Stefan cel Mare cu str. C.R.Vivu ( langa podul spre Jelna) .
- Se urmareste fluidizarea traficului rutier intern si evitarea accidentelor de circulatie.

C Intentii privind promovarea unor HCL
1. Amenajarea urbanist-peisagistica a spatiilor verzi, urbane existente dintre blocuri, prin desfintarea totala sau partial a celor existente , crearea unor spatii verzi sistematizate (crearea unor locuri de joaca pentru copii si pentru promenada) si colaborarea cu Asociatiilor de Proprietari pentru intretinerea lor, cu participarea anuala la concursul organizat de Primaria Bistrita “ Cea mai frumoasa gradina”..
Se urmareste :
- desfintarea gardurilor unor “ gradini “ infintate de locatari confectionate din deseuri metalice si nemetalice prevazute uneori cu sarma ghimpata si redarea lor in serviciul public.
- desfintarea unor gradini de zarzavaturi sau gradini mixte ( flori si legume, impreuna ) dintre blocuri , taierea unor copaci cu coronament mare plantati langa blocurile de locuinte ( care pot afecta stabilitatea fundatiilor ) de catre cetateni, care nu au respectat normele de urbanism, cu privire la spatiile verzi si replantarea unor copaci a caror crestere sa aiba un coronament adecvat, prevazuti intr-un plan urbanistic unitar organizat pe cartiere , aprobat de C.L – Bistrita.
2. Amenajarea strazilor Codrisor si Viorelelor prin turnarea unui covor de asfalt, strazi situate intre strandul municipal “ Codrisor” si podul “ Jelnei”.
- Se urmareste fluidizarea traficului rutier intern prin realizarea unui “ inel “ de circulatie pentru autoturismele care au traseul spre Jelna, str. Ghinzii , str. Mihai Viteazul , Zavoaie si nu numai , in cazul in care se va construi podul “ Berariei” din zona Kaufland.
3. Reînfiinţarea unui obor de animale şi cereale în sprijinul micului crescător de animale si a cultivatorului. Amplasare într-unul dintre cartierele oraşului (Sigmir, Sărata, Unirea).
4. Reînfiinţarea unei pieţe cu produse strict ecologice cu certificate de producător, amplasat în Piaţa Mică cu cel puţin 10-15 mese aşa cum a mai fost odată.
5. Amplasarea de camere de supraveghere pe malurile Râului Bistriţa în punctele nevralgice unde se aruncă permanent deşeuri: puntea spital TBC, podul Jelnei, în spatele Stadionului Jean Pădureanu, Str. Victor Babeş (la intrare, zona cea mai afectată), în Zăvoaie (zona Kaufland).
6. Amplasarea unui stăvilar metalic de reţinere a deşeurilor pe Râul Bistriţa în amonte de oraş şi curăţarea periodică (de exemplu contract cu Penitenciarul Bistriţa).
7. Refacerea locaşurilor pentru arborii de aliniament pe străzile care au fost dalate şi unde prin nesupravegherea acestor lucrări au fost acoperite aceste spaţii cu dale. Achiziţionarea de arbori valoroşi ca pe Str. Odobescu.
8. Pentru cetăţeni, tineri, împătimiţi şi care cercetează bolta cerească, ne dorim cumpărarea unui telescop şi amplasarea lui într-un loc adecvat.

Alexandru Marian TONIUC
Maxim GAGEA
.....................................

Cititi editia print

Comentarii

30/01/14 08:37
Vizitator

Desi are o nuanta ecologista, nu apare nici o referire a consilierilor PER despre linia verde pentru transportul în comun utilizând mijloace de transport cu acţionare electrică cu sau cu un consum redus de combustibil pe traseul DN 17 Viişoara-Centrul istoric Bistriţa-Unirea. In esenta problema aceasta nu este lipsita de interes. Nerealista si deplasata este ideea privind introducerea tramvaiului in centrul istoric al orasului. Cum pot fi introduse linii de tramvai pe strazile inguste precum Gh. Sincai sau Dornei fara a bloca in totalitate circulatia auto in centrul istoric al orasului, ceea ce este o aberatie. Ca sa nu mai vorbim de degradarea zonei sub aspect turistic. Cum ar arata ansamblul arhitectonic “Sugalete” cu cladiri de secolul XVI, langa care s-ar afla linii de tramvai. Intr-adevar e nevoie de mijloace nepoluante si de îmbunătăţirea indicatorilor de mediu, prin reducerea emisiei de noxe, dar lucrul acesta se poate realiza mult mai ieftin si eficient prin introducerea de linii de troleibuz care nu afecteaza cu nimic partea carosabila a strazilor din zona istorica a orasului. In plus, prin introducerea troleibuzului configuratia circulatiei pe traseul Viisoara-Unirea ar putea ramane neschimbata. Diferenta de capacitate de transport intre tramvai si troleibuz, poate fi si ea solutionata prin cresterea frecventei numarului de troleibuze la orele de varf, pe baza unui studiu de trafic.

30/01/14 17:06
Alexandru Toniuc

Ne-am referit la aceasta propunere in conferinta de presa de astazi. Suntem perfect de accord cu cele sustinute de dumneavoastra. Am deplans ca nici noi (care se presupune ca am fost trimisi in CL ca sa "conseil"-em) n-am fost consultati nici altii. Am adaugat la cele spuse de dumneavoastra ca, daca chiar se doreste tramvai, o linie pe traseul liniilor de cale ferata ar fi sufficient. Din statia "Piata Decebal", sa zicem, pana pe pietonal faci 5 minute de mers lejer ceea ce in orice oras normal ar insemna ca esti in centru. Nu intelegem nici noi de ce se insista pentru o statie in Primarie sau pe Sugalete. Dar, se pare ca parerile noastre nu conteaza.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5