Recepţie finală în Parcul Municipal

Ovidiu Creţu, primarul municipiului Bistriţa: Cu siguranţă ne va costa întreţinerea lui, dar frumuseţea şi democraţia costă

Parcul Municipal. După 7 ani de zbateri, de patimi, avem un parc municipal aşa cum au toate oraşele europene civilizate. Parcul Municipal a devenit zona cea mai aglomerată din oraş. Miercuri, 25 septembrie, a avut loc recepţia finală a lucrărilor de reabilitare şi modernizare.
,,Este un proiect excepţional, care face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, program în valoare de peste 23,5 milioane euro. Valoarea totală a proiectului pentru care am semnat finanţarea a fost de 17.638.896,13 lei, iar valoarea finală a proiectului este de 9.077.874,94 lei, inclusiv TVA, adică 51,46% din valoarea pe care am semnat-o ca şi finanţare. Ne-a deranjat reducerea, am fi dorit să folosim toţi banii europeni, dar prin licitaţie valoarea a scăzut foarte mult şi apoi şi prin corecţii pe parcursul execuţiei. Valoarea cea mai mare din suma totală a fost pentru execuţie lucrări, 8,6 milioane”, a declarat primarul municipiului bistriţa Ovidiu Creţu.
Lucrările au fost executate de SC CML SRL în asociere cu SC HIDROCANAL SRL.
Edilul a precizat că începuturile acestui proiect de reabilitare sunt undeva prin 2006, în mandatul fostului primar Vasile Moldovan, când a fost comandat studiul de fezabilitate.
,,La şapte ani de la primul semnal rezultatele sunt pe măsură. Parcul este deja folosit de sute de cetăţeni care vin să se bucure de o parte a Bistriţei europene”, a menţionat primarul municipiului Bistriţa Ovidiu Creţu.
La întrebarea unui jurnalist cât va costa pe viitor întreţinerea parcului municipal, Ovidiu Creţu a răspuns:
,,Cu siguranţă ne va costa. Nu putem să îl lăsăm de izbelişte, Va trebui să avem o persoană care să se ocupe de grupurile sanitare în permanenţă, care va trebui plătită, va trebui să avem o persoană, două pentru cositul ierbii, pentru adunatul frunzelor. Apoi intervin costurile cu iluminatul public, consumul de apă la grupurile sanitare. Cu siguranţă va costa ceva, dar se ştie că frumuseţea şi democraţia costă”, a concluzionat edilul.

P.S. Pentru că am crezut în acest proiect redau un text scris în 11 august 2012. Părerile mele au rămas aceleaşi şi nu mi-am schimbat convingerile în ton cu vremurile…
Reabilitarea Parcului Municipal, începerea lucrărilor, intrarea cu buldozerul cum au spus unii, reprezintă, în opinia mea, una dintre cele mai curajoase iniţiative ale primarului Ovidiu Creţu. Am susţinut întotdeauna că Parcul Municipal trebuie modernizat. Şi mai ştiu că lucrurile nu se pot schimba radical peste noapte. Şi mai ştiu ceva: am încredere că primarul Ovidiu Creţu va avea grijă ca lucrările să se desfăşoare ca la carte. Aşa e construit. Ştiu că nu vor fi lucrări de mântuială, lucrări făcute pe repede înainte, chiar dacă constructorul e într-o oarecare întârziere. A fost o zi în care am înţeles că trebuie să renunţăm la conservatorism. Să ne mai upgradăm şi noi. Oricâte frustrări ar avea unii, sunt din cauză că n-au făcut tot ce ar fi putut face pentru a nu avea acele frustrări. Ei nu sunt oameni liberi, care să dispună de mintea sau forţa lor în beneficiu propriu. De asta prefer proiectele îndrăzneţe iniţiate de primarul Ovidiu Creţu, şi nu proiectele făcute de oameni cu frustrări comune, materiale în numele unor principii.

Comentarii

26/09/13 08:40
remus

Primarul recunoaste ca Începuturile reabilitării parcului sunt undeva prin 2006, în perioada domnului Vasile Moldovan, când a fost comandat studiul de fezabilitate, dar uita sa aminteasca de proiectul “P.U.Z. Bistrita ‘Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill)” existent tot din 2006 si care prevedea amenajarea raului Bistrita ca zona de agrement in continuarea parcului si construirea unei artere de circulatie care sa includa si o pista de biciclete pe malul stang al raului Bistrita de la Podul Jelnii la Podul Budacului.
Totusi, bine ca s-a facut cel putin reabilitarea parcului chiar daca nu era o prioritate absoluta. Mai prioritara era amenajarea raului Bistrita care ar fi adus ceva in plus pentru oras. Proiectul de reabilitare a parcului a inclus insa cateva amenajari inutile. Este vorba de acel helesteu, de labirint si chiar de pista de biciclete. In primul rand helesteul diminueaza suprafata si asa redusa a parcului, fara sa aduca nimic in schimb, ci dimpotriva accentueaza senzatia de ingesuiala intr-o zona destul de animata din vecinatatea casei de cultura. Apoi labirintul amplasat langa un fragment din zidul cetatii, putea sa lipseasca. Eventual in locul lui putea fi amenajata o oglinda de apa, sub forma unui lac , situat intre zidul de aparare si valul de pamant, simuland astfel santul de aparare existent in sistemul de fortificatie al orasului medieval. Acest lac, fiind mai retras pe o latura a parcului, putea iarna sa fie amenajat ca patinuar artificial. Chiar si pista de biciclete putea sa lipseasca, ramanand in continuare doar o alee de promenada. Nici circulatia auto nu este rezolvata in mod rezonabil. Strada Parcului cu sens unic ar trebui rezervata doar riveranilor (institutii sau locatari). In acest sens ar trebui ca in viitorul apropiat circulatia auto sa fie trecuta si pe malul stang al raului Bistrita, prin amenajarea si asfaltarea strazii Codrisor cel putin pe portiunea dintre strand si spatele stadionului . Pentru aceasta, ar fi necesara construirea unui pod peste raul Bistrita in fata fostei uzine electrice, la care sa fie racordata strada Parcului printr-o prelungire a strazii Vasile Conta printre sediile Electrica si Aquabis. Podul respectiv ar putea sa poarte numele “Podul Morii” amintind de piata Morii din apropiere dar si de una din fostele mori de apa existente in trecut in zona respectiva. Aceasta ar crea o fluenta a circulatiei auto dinspre Podul Budacului spre partea de est a parcului, in zona magazinului Liedl, a Salii Polivalente si a centrului SPA- Casa Ema. Astfel, circulatia pe strada Codrisor dinspre Podul Budacului prin fata hotelului Cora, ar urma sa se faca pe un singur sens pana in fata hotelului Codrisor,urmand ca iesirea spre Podul Budacului sa fie amenajata pe malul raului, pe strada Victor Onisor.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5