Registrul electronic, gestionat în sistem informatic, în 15 localităţi din judeţ

Consiliul Judetean Bistriţa-Năsăud a implementat, în parteneriat cu 15 primării din judeţ proiectul “Gestiunea în sistem informatic a Registrului Agricol şi a altor servicii publice destinate cetăţenilor în cadrul unor unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Bistriţa-Năsăud -proiect 1", co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională.
Valoarea totală a proiectului a fost de 6.734.605 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 6.599.912,90 lei( 98%), iar cea a administraţiei judeţene de 2%, şi anume 134.703 lei. Contractul de finanţare a fost încheiat cu Ministerul pentru Societatea Informaţională.
Beneficiari ai acestui proiect, alături de Consiliul Judeţean, sunt localităţile Sângeorz-Băi, Beclean, Năsăud, Teaca, Lechinţa, Bistriţa Bârgăului, Prundu Bârgăului, Josenii Bârgăului, Livezile, Budacu de Jos, Cetate, Leşu, Monor, Şieu şi Milaş, a precizat preşedintele Emil Radu Moldovan.
“Principalul obiectiv este interconectarea bazelor de date între Consiliul Judeţean şi cele 15 primării cu bazele de date ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, ale OCPI, APIA, Ministerului Finanţelor, Oficiului Naţional al Registrului Comerţului. Vom avea servicii de ambele părţi. În primul rând, instituţiile acestea vor avea acces la conţinutul informațional din punct de vedere al numărului de gospodării, suprafețe, tipuri de culturi, mașini, instalații. Eu cred că acest sistem va ajuta foarte mult la agregarea datelor existente la nivelul judeţului Bistriţa-Năsăud”, a explicat preşedintele CJ BN.
Radu Moldovan a adăugat că, în final, proiectul conduce la îmbunătăţirea serviciilor pentru cetăţeni, astfel ca “un cetăţean din Silvaş, dacă are nevoie de o informaţie despre un teren, să poată să şi-o obţină de la primărie, nu să mai bată drumul până la OCPI”.
În cadrul conferinţei finale, managerul de proiect Mihaela Ţărmure a punctat rezultatele acestui proiect, din zona tehnică. În fapt, au fost achiziţionate echipamente şi dotări (hardware) necesare (servere, UPS, calculatoare, imprimante multifuncţionale, drivere pentru SO, alte componente specifice);aplicaţii informatice şi licenţele specifice; serviciile de mentenanţă a aplicaţiei pe perioada implementării proiectului şi post-implementare, servicii de conectare la infrastructura broadband. Nu în ultimul rând, trebuie menţionat că prin proiectul a fost asigurată instruirea personalului care utilize produsele software.
***
Alte 15 localităţi sunt partenere ale CJ într-un proiect similar. Este vorba despre Urmeniş, Silivaşu de Câmpie, Sânmihaiu de Câmpie, Miceştii de Câmpie, Romuli, Poiana Ilvei, Şieuţ, Tiha Bârgăului, Budeşti, Şieu-Odorhei, Şintereag, Dumitra, Căianu Mic, Galaţii Bistriţei, Ciceu Giurgeşti. Proiectul este întârziat, din păcate, din cauza contestaţiilor la licitaţii ...

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5