Reguli suplimentare de ,,securitate” în programul ,,Rabla”

Deoarece în 2010 au existat cazuri (unele dintre ele dovedite de Poliţie) de falsificare a documentelor maşinilor care au fost predate spre casare, în acest an Administraţia Fondului pentru Mediu şi-a luat măsuri de precauţie pentru ca tichetele valorice eliberate în cadrul Programului ,,Rabla” să ajungă numai la persoanele îndreptăţite.

Drept pentru care a impus câteva reguli suplimentare de ,,securitate”, inclusiv verificarea documentelor maşinilor, on-line, de către serviciile publice de înmatriculări ale autovehiculelor. Ca urmare, şi procedura de eliberare a tichetelor valorice este ceva mai greoaie.

Ca noutate, eliberarea tichetelor valorice către proprietarul persoană fizică poate avea loc numai după verificarea de către Administraţia Fondului pentru Mediu a realităţii şi corectitudinii datelor de identificare a proprietarului şi a autovehiculului uzat predat de către acesta spre casare.

,,Când vine cetăţeanul şi predă maşina în custodie la Remat, Poliţia verifică dacă este totul în ordine (pentru că este o legătură on-line între Remat-uri şi Poliţie). A doua zi cetăţeanul respectiv primeşte un certificat de distrugere, se duce şi radiază maşina de la Poliţie, se duce la notar ca să fie şi copie legalizată, vine înapoi la Remat şi atunci primeşte voucher-ul. Deci cam în 5-6 zile de la ziua când a adus maşina va primi voucher-ul. După aceea, evident, merge la dealer”, a explicat cum stă treaba însuşi ministrul Mediului - Laszlo Borbely.

Potrivit prevederilor Ghidului de finanţare a Programului ,,Rabla” 2011, în vederea obţinerii tichetului valoric, proprietarul persoană fizică trebuie să prezinte la societatea colectoare următoarele documente: actul care îi atestă identitatea, precum şi domiciliul sau reşedinţa în România, eliberat de către autorităţile române, în termen de valabilitate, în original şi în copie; certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în original şi în copie legalizată; cartea de identitate a autovehiculului uzat, dacă aceasta există, în original şi în copie legalizată; actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în original, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate a autovehiculului uzat, dacă aceasta există, nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, eliberat de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa proprietarul şi este înregistrat fiscal autovehiculul uzat, în original; certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei a autovehiculului uzat predat spre casare.

Mărcile de maşini care pot fi cumpărate prin "Rabla" 2011

Administraţia Fondului pentru Mediu a validat aproape 40 de firme - producători, importatori sau distribuitori - care vor putea vinde maşini noi prin intermediul Programului "Rabla". Aceste firme comercializează următoarele mărci de autoturisme sau autoutilitare uşiare (de până la 3,5 tone): Dacia, Hyundai, Ford, Subaru, Opel, Suzuki, Volkswagen, Toyota, Lexus, Chevrolet, Peugeot, Audi, Alfa Romeo, FIAT, Lancia, KIA, Isuzu, Mitsubishi, Seat şi Skoda. Se poate observa că, cel puţin deocamdată, din listă lipsesc două mărci cu priză la români: Renault şi Mercedes.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]