Şcoala comunităţii

În ce constã esenţa şcolii comunitare?

Şcoala comunitarã trebuie sã fie principalul catalizator al schimbãrilor în societate,sã gãseascã cele mai eficiente procedee de punere în valoare a potenţialului copiilor, familiilor lor şi al tuturor membrilor comunitãţii. Principiile de activitate ale şcolilor comunitare sunt urmãtoarele: democratizarea şcolii;dezvoltarea voluntariatului; parteneriatul social -agenţi economici, bisericã, sectorul neguvernamental etc.;transparenţa în activitãţi.
Scopul instruirii comunitare constã în:
- Utilizarea eficientã a resurselor umane şi materiale din comunitate;
- Propagarea şanselor egale între toţi actorii comunitari în luarea deciziilor, planificarea activitãţilor ce ţin de dezvoltarea socialã;
- Îmbunãtãțirea condiţiilor de viaţã ale oamenilor care fac parte din aceastã comunitate;
- Utilizarea la maximum a capitalului social din comunitate.
Şcoala comunităţii este de fapt o şcoalã obişnuitã, în care accentul este pus pe convingerea membrilor comunitãţii şi a colectivului pedagogic în valoarea colaborãrii. O şcoalã care se strãduieşte, prin diferite mijloace, sã atragã de partea sa cât mai mulţi actori comunitari; care faciliteazã schimbul de informaţie, idei, scoate la ivealã necesitãţile comunitãții şi contribuie la gãsirea soluţiilor adecvate pentru a satisface aceste necesitãţi şi care asigurã conexiunea inversã cu comunitatea.
Școala Gimnazială ”Vasile Scurtu” Parva
Prof. înv. primar
Flore Marina

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5