Şedinţa Consiliului Local Bistriţa

Consiliul Local a luat, în şedinţa din 25 iunie, decizii cu un impact deosebit asupra unor aspecte ale vieţii locuitorilor municipiului. Într-un posibil… top al celor mai disputate dintre proiectele de hotărâre pe ordinea de zi a fost cel privind parcările auto rezidenţiale. Aprinse dezbateri au fost şi în problema costurilor amenajării – modernizării străzi în zonele noi de locuinţe. Chiar dacă “au bătut palma”, municipalii au confirmat că ţin să rămână pe poziţii ireconciliabile în nu puţine din punctele aflate pe ordinea de zi.

În municipiu, două categorii de parcări publice:

“Parcări cu plată, altele decât cele de reşedinţă” şi “parcări de reşedinţă”

Conform hotărârii adoptate, administrarea şi amenajarea parcărilor situate pe domeniul public al municipiului este în grija Serviciului public “Direcţia Patrimoniu”, iar cheltuielile vor fi suportate din bugetul de venituri al acestui serviciu. Tarifele de bază pentru utilizarea parcărilor cu plată sunt: 1 leu/oră; tichet de parcare de o zi – 5 lei/zi; card preplătit (valori între 10-100 lei); abonament (lunar = 30 lei, trimestrial = 50 lei, semestrial = 80 lei, anual = 120 lei); contract cu rezervare (persoane juridice) – 600 lei/an. Utilizarea acestor parcări de reşedinţă se va face conform “Regulamentului de organizare şi funcţionare” stabilit pentru acest sistem de parcare.

Tariful de bază pentru închirierea parcărilor de reşedinţă este de: 10 lei/loc de parcare/lună pentru persoane fizice; 50 lei/loc de parcare/lună pentru persoane juridice; 30 lei/loc de parcare/lună pentru persoanele care solicită loc de parcare pentru al doilea autovehicul sau mai multe autovehicule.

Hotărârea prevede posibilitatea actualizării anuale prin HCL a tarifului de bază, aprobarea de scutiri sau reduceri de tarif parcare pentru diferite categorii de persoane.

“Pentru cazurile în care atribuirea se va face prin licitaţie publică cu strigare, saltul de supralicitare se stabileşte la valoarea de 1 leu/loc de parcare/an. Hotărârea a fost adoptată cu 16 voturi “pentru” (majoritate necesară pentru adoptare 14 voturi, vot deschis). Primarul Ovidiu Creţu, iniţiatorul proiectului de hotărâre, apreciază că reglementarea adusă “îi avantajează pe cei cu venituri mici… pe cei care trăiesc în apartamente de bloc”. Primarul a mai argumentat susţinerea administrării în sistemul propus, prin “semnalele” primite, multe cereri, din partea unor cetăţeni ai urbei. Unele voci din sală (şedinţele având caracter public) au confirmat acordul cu măsura iniţiată de Primărie. Cetăţenii au imputat, totodată, cazuri în care locurile de parcare sunt ocupate de cei care deţin 4-5 maşini, toate în parcare, dar circulă cu o singură maşină! Sau maşini cu gabarit mare aparţinând firmelor… parcate de-a latul. În sfidare!

În dezacord cu proiectul de hotărâre s-au exprimat consilierii Gh. Tuţă, Curtean Eugen, Cornel Ilieşi (PD-L). Consilierul Andrei Rusu (PNL) opinează că “Lipsa unei reglementări, în privinţa parcărilor, este mai rea decât reglementarea care se încearcă…”, iar Illyes Istvan (UDMR) spune că măsura va contribui la “disciplinare” şi constituie “o sursă de venit la buget”. Primarul însuşi spune că ceea ce se face prin adoptarea acestei hotărâri ţine de “rânduiala ardelenească”…

Deşi amânat…

PUZ-UL CU BLOCUL DIN B-DUL REPUBLICII – RESPINS CU VEHEMENŢĂ!

Mai puţin uzitat, în şedinţele Consiliului Local, ca un proiect de hotărâre amânat să stârnească opoziţia aleşilor municipali într-o măsură precum a fost cazul cu Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal “Clădire cu destinaţia de spaţii comerciale, birouri, apartamente în regim hotelier, S+P+10E” în str. Gării, colţ cu B-dul Republicii. Beneficiar S.C. “Casa de Investiţii Alianţa” SA şi Primăria Bistriţa. Proiectul a fost retras de pe ordinea de zi de către însuşi iniţiator, primarul Ovidiu Creţu, fără vreo explicaţie. O precizare avea să vină, totuşi, din partea secretarului municipiului, Floare Gaftone: “Nu îndeplineşte condiţiile legale… avizul conform al Comisiei tehnice de urbanism şi va putea fi repus pe ordinea de zi numai după trecerea a cel puţin 12 luni. Clădirea solicitată nu este prevăzută în PUZ-ul existent, în privinţa regimului de înălţime”.

Din capul locului, Gh. Tuţă a propus amânarea, solicitată de însuşi beneficiar… În cazul acesta, primarul în dublă ipostază: de iniţiator al proiectului de hotărâre şi de beneficiar prin asocierea Primăriei municipiului cu “Casa de Investiţii Alianţa” SA. “Dacă tot s-a adus pe ordinea de zi, e bine să se vorbească despre acest proiect. Pentru că există o serie de argumente pentru care a fost respins (într-o şedinţă precedentă)… De ce să-l tot amânăm?!”, şi-a început tirul Gavril Ţărmure (PNL). “Alianţa ne duce în eroare… ca şi când ar fi proprietarul acestui teren”. (Terenul pe care se vrea edificarea respectivei clădiri, în faţa Trezoreriei – n. red.) “Casa Alianţa – a amintit G. Ţărmure – e posesoarea a 420 m.p., lângă Biblioteca Judeţeană, care nu e de acord cu această construcţie. Terenul, în litigiu, este proprietatea altei persoane, din Canada, iar Alianţa se prezintă ca şi cum ar fi proprietarul (…). Culmea ironiei – şarjează consilierul Ţărmure – este că această firmă se asociază tocmai cu Primăria! Noi n-avem voie să… promovăm tot felul de atentate la identitatea oraşului”. În pofida poziţiei lui Andrei Rusu, care vedea posibilă adoptarea măcar a proiectului de hotărâre (un alt proiect!) privind asocierea Primăriei municipiului Bistriţa cu S.C. “Casa de Investiţii Alianţa”, colegul său Molnar Dănuţ, a ajuns la părerea că “trebuie să amânăm şi asocierea…”. Camelia Tabără (PSD) a intervenit arătând că amplasarea unei construcţii în zona de rezervaţie istorică şi de arhitectură a municipiului nu este benefică… Şi cetăţenii Bistriţei nu doresc aici un asemenea edificiu.

Stop abuzului!

Au, n-au “urgenţă” ambulanţele circulă cu sirenele în funcţiune

Prezent în sala de Consiliu, alături de alţi locuitori ai municipiului, Marius Bălan a cerut administraţiei să ia aminte şi, mai ales, să ia măsuri pentru stoparea claxonării fără justificare din partea şoferilor de pe ambulanţe, care au, nu au caz de “urgenţă” claxonează, spre disperarea locuitorilor oraşului. Din 10 ambulanţe care circulă cu semnal sonor doar una se află în situaţia de intervenţie reală.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5